De aardige verzekeraar InShared

insharedInshared is de nieuwste internetverzekeraar in Nederland. Een aardige vriendelijke verzekeraar. Natúúrlijk is het een aardige nieuwe verzekeraar want je kunt dan nieuwe klanten werven bij die onplezierige oude verzekeraars.

Het is overigens niet moeilijk om een aardige internetverzekeraar te worden.

1. Daar is allereerst geld voor nodig. De startup van een internetverzekeraar schijnt 5 miljoen in het eerste jaar te kosten en daarna 1 miljoen per jaar. Radio en TV-spotjes kosten immers zakken vol met geld.

2. Er is enige marktanalyse nodig om er achter te komen wat consumenten willen en vooral wat ze niet willen.

a. Klanten willen niet dat verzekeraars rijk worden. (Inshared)
b. Of je behandelt vrouwen anders dan mannen. (OnnaOnna)
c. Of je zorgt dat je nooit meer dubbel verzekerd bent. (Ditzo)
d. Of je hebt de beste polis tegen de beste prijs. (AllSecure)
e. Of je krijgt alles in één polisbundel. (iZio)

3. Daarna kan een communicatieburo aan de gang. Die maakt een zachte gekleurde website, een vette slogan en wat handige tips zodat bezoekers niet te snel wegklikken.

Met een mannetje of acht kan dan de tent draaiende worden gehouden. Natuurlijk gaan ze ook zuinig met uw premiegeld om en dus worden er weinig kosten gemaakt. Oftewel, zoals de directeur Felix Tenniglo van InShared in VVP zegt: “De klant kan ons maar op twee manieren te spreken krijgen. Als hij een schade heeft of een klacht heeft.”

Goed geformuleerd. Want voor advies moet je inderdaad bij ons zijn.