2016 zakelijk – Lakmoesproef

emailtje van Scapino
“Beste Jette, vorig jaar vertelde je bij ons in de zaak dat je last had van je linkervoet. Ik hoop dat het inmiddels iets beter gaat. Ik dacht aan je toen wij de nieuw schoen “Softy” binnenkregen. De ondersteuning en de demping is zo goed dat ik direct aan je dacht toen ik em uitpakte. Kom even langs als dat iets voor jou is. Ik werk niet op donderdag maar de andere dagen ben ik er wel. Met hartelijke groet, Bernadette van Scapino Bussum.”

Wat denkt u? Zou Jette de komende weken even binnenstappen? Dit schoenenbedrijf kon deze vorm van dienstverlening niet realiseren en ging (dus?) failliet evenals veel andere bedrijven. V&D, DA drogisterijen, Mexx, MissEtam, Dixons, Schoenenreus, It’s, Free record Shop, De Harense Smid. Allemaal bedrijven die te weinig toegevoegde waarde konden leveren aan hun klanten.

Hoe is het in onze verzekeringssector?

notbook2Verzekeringsmaatschappijen gaan (nog) niet failliet. Maar er worden wel tienduizenden mensen ontslagen en verzekeraars moeten stevig ingrijpen in hun verzekeringsproducten. Waar vind je nog een goede DGA pensioenverzekering? Welke verzekeraar kan nog een bijzondere verzekering zoals een Voogdij verzekering aanbieden? Wie durft er nog aan product-ontwikkeling te doen? Schraalhans is koning bij de verzekeraars. Nihil kosten maar dan ook nihil dienstverlening.

Er gaat dus op het gebied van communicatie van alles mis bij verzekeraars. Een relatie een emailtje of brief sturen waar bovenaan staat “Geachte relatie” is lui gedrag. Of nog erger, die verzekeraar is niet geïnteresseerd in de relatie (…. relatie….) maar alleen in de verdiensten. De rechtstreekse contactmomenten met verzekeraars met hun relaties lopen dan ook vaak op een teleurstelling uit. Helaas is het meer regel dan uitzondering. In 2016 zal de verzekeraar die wel echt persoonlijk kan reageren de rat-race winnen.

En Doorneweerd?

Visie is er bij iedereen meer dan genoeg. Doe er nog een stevige mening bij en een missie voor 2016 is geboren. Steekwoorden “persoonlijk, snel, foutloos en probleemoplossend” en u bent zo klaar met de goede voornemens.

Was het maar zo gemakkelijk. Met elf duizend polissen en vele duizenden zakelijke en particulieren relaties wordt het een uitdaging om dat ook daadwerkelijk te effecturen. Daar werkten we al jaren aan en nu pas zien we langzaam maar zeker een voorsprong ontstaan. Kijk maar even mee wat we zoals doen:

  • Duizenden artikelen over uw polissen en ons vak staan op de website. Achtergrond artikelen
  • We handelen 95% van de vragen op dagverwerking af.
  • De meeste offerteaanvragen hebben we digitaal beschikbaar. Zakelijke risico’s maar ook arbeidsvoorwaarden.
  • De 2 unieke risico checklisten voor bedrijven zijn een hit. Bedrijfsrisico’s checken
  • Uniform pensioenbeheer voor al onze pensioenrelaties. Aan- en afmeldpagina
  • Ook ’s avond en in het weekend telefonisch bereikbaar.
  • DGA’s krijgen een VIP behandeling in 2016.
  • Overzichtelijke concurrerende vaste tarieven.

De lakmoesproef. Weten we voldoende van u persoonlijk en van uw bedrijf om ons werk goed te kunnen doen? Dat wordt onze lakmoesproef voor 2016. Alle bedrijfsrisico’s in kaart brengen en met oplossingen te komen, is een pittige klus. Gebeurt er niets ergs dan voelt een verzekeringspremie al snel als weggegooid geld. Maar bij een schade wordt van ons verlangd dat we geen knollen voor citroenen hebben verkocht, dat risico’s terecht waren verzekerd en dat de schade adequate wordt afgehandeld.

Als dat goed is gedaan en correct is afgehandeld, hoeven we geen compliment. Maar heel even kijken we elkaar  dan toch even tevreden aan. Dat is voldoende benzine voor ons om weer onder te duiken in het dagelijkse geploeter. Verzekeren blijven we een mooi vak vinden.