Zakelijke Risico’s
Zakenreisverzekering
Zekerheidsbehoefte
Zelfstandige Zonder Personeel (ZZP)
Zengen
Zakelijke Risico’s
Zakenreisverzekering
Zekerheidsbehoefte
Zelfstandige Zonder Personeel (ZZP)
Zengen
Startzinnen
Doorlooptijd een paar dagen. Graag heb ik de afhandeling van de verzekeringsaanvraag opgepakt. Wij proberen natuurlijk te zorgen dat de verzekering snel en goed wordt opgemaakt. Wij verwachten dat dit binnen een paar dagen geregeld is.
Doorlooptijd een week. Graag heb ik de afhandeling van de verzekeringsaanvraag opgepakt. Wij proberen natuurlijk te zorgen dat de verzekering snel en goed wordt opgemaakt. Wij verwachten dat dit binnen een week geregeld is.
Doorlooptijd zeker een week. Graag heb ik de afhandeling van de verzekeringsaanvraag opgepakt. Wij proberen natuurlijk te zorgen dat de verzekering snel en goed wordt opgemaakt. Wij verwachten dat dit zeker een week zal zijn. Als dat mogelijk is, proberen we dat altijd te versnellen. Mocht na deze tijd de verzekeringspolis nog niet binnen zijn, dan staat deze aanvraag geagendeerd om de verzekeringsmaatschappij te herinneren. Bel of email mij gerust als er vragen zijn over de voortgang.
Melding wijziging. Bedankt voor de melding. Wij gaan de wijziging verwerken en zorgen dat de verzekeringsmaatschappij dit verder oppakt en verwerkt. Bel of email mij gerust als er vragen zijn over de voortgang.
Formulier ondertekenen. De aanvraag is door mij gelijk opgepakt. Om de verzekering te kunnen aanvragen, wil deze verzekeraar nog een ondertekende aanvraagformulier ontvangen. Ik heb die aanvraag bijgevoegd en al zoveel mogelijk ingevuld met onderstaande gegevens. Wilt u dit nog even controleren. Op het formulier staan ook geel gearceerde vragen. Wilt u die aanvullen. Graag ontvang ik daarna het ondertekende formulier van u retour. Natuurlijk altijd graag digitaal. Dat kan via een scan, maar een foto maken is ook prima. Wij maken er dan een PDF van.
IBAN. De aanvraag is door mij graag gelijk opgepakt. Ik ga mijn best doen om te zorgen dat er snel een verzekeringspolis wordt opgemaakt. Om de verzekering te kunnen aanvragen, heeft de maatschappij nog uw IBAN nodig. Automatische incasso is verplicht bij een premiebetaling per maand. Het zal fijn zijn als u deze snel aan ons kan aanleveren zodat we de aanvraag compleet aan de verzekeringsmaatschappij kunnen toesturen.
Aanvullende documenten. Dank u wel voor de aanvullende documenten. Deze zijn aan de maatschappij gezonden. Ik zie er op toe dat er nu snel een polis wordt opgemaakt.
Digitale copie. Graag zend ik hierbij een digitale kopie van de polisbladen van bovengenoemde verzekering toe. Kijk zelf ook even of alles naar wens is. De originele stukken zijn volgens het bericht van de verzekeraar rechtstreeks toegezonden.
Preventie-eisen lezen. Elke verzekering zorgt, als er iets onverwachts gebeurt, dat de schade betaald gaat worden. Verzekeringsmaatschappijen willen natuurlijk dat die kans zo klein mogelijk is. Preventie om schade te vermijden, is dus belangrijk. de minimale eisen staan altijd in de polis documenten. Lees die eisen goed zodat er bij een schade geen discussie zal komen.
HDI aanvraag. Graag heb ik de afhandeling van de verzekeringsaanvraag opgepakt. Wij proberen natuurlijk te zorgen dat de verzekering snel en goed wordt opgemaakt.
Mogen wij deze beide retour ontvangen. Natuurlijk graag alles digitaal. Dat kan via een scan, maar een foto maken is ook prima. Wij maken er dan een PDF van.
Voorlopige verzekeringsdekking. Gezien de invoer van onderstaande informatie kunnen wij u een voorlopige verzekeringsdekking verstrekken. Het risico is voorlopig verzekerd terwijl het nog niet definitief door de verzekeraar is geaccepteerd. Natuurlijk kan de verzekeraar nog geen besluiten om op basis van de invoer, het aanvraagformulier of andere informatie, de voorlopige dekking in te trekken. Maar er is dus nu direct een verzekeringsdekking.
Geen verzekeringsdekking. Wij kunnen nog niet een voorlopige verzekeringsdekking afgeven. De verzekeraar zal deze wel geven zodra zij de aanvraag hebben bekeken en daarna definitief hebben geaccepteerd. Er is dus nu dus nog geen verzekeringsdekking. Als er dus een schade is, zal de verzekeringsmaatschappij een schadeclaim kunnen weigeren.
Aanbeveling. Both insurances are widely used by xxx professionals. The premium and condition are reasonable and standard. If you want some more information, please inform me a bit more about your plans and company so I can advise you further.
Provisie. Our insurer commission in this premium is xx% and is included in the premium.
Slotzin inclusief akkoord. My college Ko Walter is also mentioned in the CC; he helps me with the logistics towards the insurers. Please let me know if this will suit you and your company. My college Ko Walter will then make sure you will receive the cover an policy papers.
Thank you for the application for a Professional and General liability insurance.
I completed the application. Enclosed the confirmation from the insurer.
You will receive a confirmation of provisional coverage within 1 or 2 hours in your email, directly from the insurance company.
In about 5 working days you will receive the final policy documents, also by email. If you like to receive an English insurance certificate please let me know. I will ask the insurance company.
If you have any questions please call or email me. I will gladly help.
Fill-in. Nice hearing from you with this message and contacting us. We think we can insure your activities but need some further input and extra information to realize this application. Please fill-in this form so with have the correct information to make an offer. After receiving your input, we will do our best to ensure that your work and business can be fully insured.
Algemeen. Thanks a lot for getting in touch and asking for an offer to insure your activities. We will do our best to ensure that your work and business can be fully insured as soon as possible.
Start. Nice hearing from you with this message and contacting us and thank you for asking this offer to insure your activities. This information is sufficient for us to start. We will do our best to ensure that your work and business can be fully insured.
Arcering. The colored highlights are for our own convenience.
Sufficient. This information is at this moment sufficient for us to make an offer. I will discuss this with our insurers and get back to you today of maybe tomorrow within a few days – a week – at least a week because of the kind of risks.
Application. My colleague Ko Walter is mentioned in the email address because he will be processing this application. He ensures that the application is submitted to the insurer as quickly as possible and monitors progress. He will do his best to make sure that your work/business is fully insured. If there are any questions about progress or other practical questions, he can best help.
KvK. A Chamber of Commerce extract is enclosed. We use this to obtain the correct information for the insurance, such as your activities and the names of the owners or directors.
Ko helpt. My college Ko Walter is also mentioned in the CC; he helps me with the logistics towards the insurers.
Next step. Please give us a reply if this offer suits your profession. When we receive a reply we will immediately start the application process. You receive (probably straightaway) a primarily insurance cover and within a few days the insurance policy papers.
Slot. Do contact us if you have additional information or questions. We would gladly help you further.
Lost in Translation. Dutch insurers tend to inform you about their insurance information and conditions only in Dutch. The information and documents are not translated due to legal reasons. Doing it this way ensures that the information is not lost in translation. Hopefully you will find a way to read the information with for example Google Translate. Of course I can give you a verbal or written summary if needed.
CC: Landmateriaal@asr.nl
Per datum (geen datum terugwerkende kracht) verlenen wij voorlopige dekking voor uw werkmaterieel. De voorlopige dekking is 14 kalenderdagen geldig. Op de voorlopige dekking zijn de meest actuele algemene- en productvoorwaarden van a.s.r. van toepassing. De voorwaarden vindt u op de websitepagina van ASR. Download ASR voorwaarden
Definitieve verzekeringsaanvraag
Uw definitieve verzekeringsaanvraag wordt binnen deze 14 kalenderdagen door a.s.r. in behandeling genomen. a.s.r. beoordeelt of de aanvraag of wijziging daadwerkelijk wordt geaccepteerd. Dat geldt ook voor de voorwaarden en de premie waaronder de polis wordt geaccepteerd.
Indien de definitieve aanvraag of wijziging niet geaccepteerd wordt, eindigt de voorlopige dekking op de datum die in het bericht van a.s.r. staat vermeld. Het kan ook voorkomen dat a.s.r. de aanvraag of wijziging alleen onder beperkende voorwaarden of tegen een hogere premie accepteert. U krijgt hierover dan van a.s.r. bericht. Ook in dat geval laat a.s.r. weten hoe lang er dan nog sprake is van voorlopige dekking.
Opschortingsclausule in verband met sanctiewet en –regelgeving
Het kan verboden zijn dat a.s.r. een verzekeringsovereenkomst met u sluit. Er bestaan nationale en internationale (sanctie)regels waaruit dit volgt. U kunt hierover meer lezen op www.toezicht.dnb.nl (zoekterm Sanctiewet). De verzekeringsovereenkomst of een voorlopige dekking komt niet tot stand als u of een andere uiteindelijk belanghebbende voorkomt op een nationale of internationale sanctielijst. a.s.r. toetst dit bij de beoordeling
van de definitieve verzekeringsaanvraag. Daarom is een opschortende voorwaarde van toepassing. Als jegens u of een andere belanghebbende geen sanctieregeling van toepassing is, dan is de overeenkomst of voorlopige dekking geldig vanaf de ingangsdatum. Komt u of een andere uiteindelijk belanghebbende wel voor op een sanctielijst? Dan is er geen voorlopige dekking of overeenkomst tot stand gekomen. De voorlopige dekking komt niet tot stand als na toetsing door a.s.r. blijkt dat het op grond van sanctieregelgeving verboden is om een verzekeringsdienst te verlenen voor of ten behoeve van verzekeringnemer en verzekerden of een uitkering aan hen te doen.
Neem gerust contact met ons op als er vragen over de aanvraag of deze voorlopige verzekeringsdekking zijn.
Met vriendelijke groet,
(Telefoon) +31 (0)20 6200825
Klant aanvraag compleet. De aanvraag voor de bouwverzekering is door mij gelijk opgepakt en verstuurd aan de maatschappij. Op dit moment ga ik uit van een verwerkingstijd bij de maatschappij van enkele weken. Mocht de polis dan nog niet binnen zijn dan staat deze aanvraag geagendeerd om de verzekeringsmaatschappij te herinneren. Er is een voorlopige verzekeringsdekking voor deze bouwverzekering. Bij schade bent u dus verzekerd, ook als de verzekeringspolis nog niet is opgemaakt. Bel mij gerust even of stuur een emailtje als mijn hulp op prijs wordt gesteld.
Voorlopige verzekeringsdekking. Er is een voorlopige verzekeringsdekking voor deze bouwverzekering. Bij schade bent u dus verzekerd, ook als de verzekeringspolis nog niet is opgemaakt.
Klant geen dekking. De aanvraag voor de bouwverzekering is door mij gelijk opgepakt en verstuurd aan de maatschappij. Wij willen dat jullie zo snel mogelijk duidelijkheid hebben over deze bouwverzekering. Op dit moment ga ik uit van een verwerkingstijd bij de verzekeringsmaatschappij van ruim een week. Mocht daarna de definitieve offerte met een dekkingsbevestiging nog niet binnen zijn dan staat deze aanvraag geagendeerd om de verzekeringsmaatschappij te herinneren. We hebben weliswaar geen invloed op hun werkvoorraad, maar we kunnen soms wel voorrang vragen. Dus bel mij gerust even of stuur een emailtje als mijn hulp op prijs wordt gesteld.
Goed nieuws:. Goed nieuws: Graag heeft Nationale Nederlanden de definitieve acceptatie bevestigd voor de bouwverzekering. De uitwerking is bijgevoegd. Let u nog even op clausules die in de offerte staan. Na uw akkoord is er een voorlopige verzekeringsdekking voor deze bouwverzekering. Bij schade bent u dan dus verzekerd, ook als de verzekeringspolis nog niet is opgemaakt. Een simpel “akkoord” als reply naar ons, is voldoende. Wij gaan dan zorgen dat de verzekeraar verzekering gaat opmaken. Bel mij gerust even of stuur een emailtje als mijn hulp op prijs wordt gesteld.
Uiteindelijke bouwsom. Jullie bouwproject lijkt nu (bijna) afgelopen. De dekking voor de bouwtermijn eindigt op xx-xx-2021. Ik hoop dat jullie tevreden zijn met de uitkomst van het bouwtraject. Hieronder een verzoek van Nationale Nederlanden over de uiteindelijke bouwsom. Nationale-Nederlanden vraagt namelijk altijd ongeveer een maand voor de einddatum van de bouw een aantal gegevens op.
Verder van ons nog een paar extra opmerkingen:
Fijn dat we deze bouwverzekering mochten verzorgen en neem gerust contact op als we nog ergens mee kunnen helpen. Graag ontvang ik dus de verwachte bouwsom (en eventueel een verleningsperiode).
Thank you for sending us the information. We will do our best to assist you.
Your description of your work and the details of the Chamber of Commerce (Chamber of Commerce) indicate that you work as a Management Consultant.. In that situation, insurer Hiscox offers you sufficient liability protection for general and professional liability risks. The premiums and conditions can be found on this (English) page about liability insurance.
Your description of your work and the details of the Chamber of Commerce (Chamber of Commerce) indicate that you work in information technology. In that situation, insurer Hiscox offers you sufficient liability protection for general and professional liability risks. The premiums and conditions can be found on this (English) page about liability insurance.
Your description of your work and the details of the Chamber of Commerce (Chamber of Commerce) indicate that you work xxxxxxxxxxx. In that situation, insurer Hiscox offers you sufficient liability protection for general and professional liability risks. The premiums and conditions can be found on this (English) page about liability insurance.
Fill in that form and you will receive a formal offer and the insurance conditions. You receive, often within a few hours, an official offer from the insurer with all insurance conditions. If you accept this offer, we will apply for you to receive the policy documents. We often manage to achieve this within a few days.
My college Ko Walter is also mentioned in the CC; he helps me with the logistics towards insurers. Do contact us if you have additional information or questions. We would gladly help you further.
The Insurer also asks to provide a UBO. Can you please filled out the enclosed form and return it to us.
Explanation:
UBOs (Ultimate Beneficial Owners) are the people who ultimately own or control an organization. These are, for example, people with more than 25% of the share in a BV. Or people who have more than 25% direct or indirect ownership interest. An organization can have more 1 of more UBOs. Insurers can only see part of the information in the UBO register. The UBO register is the result of European regulations against money laundering and terrorist financing. The Dutch UBO register is therefor linked to the registers from other EU members. Such registers are also set up outside the European Union. Our special UBO page (in Dutch). The following information is accessible to insurers:
To get all the data complete, the y therefore need the UBO form.
This is the start of a continuous package of insurance policies with various components
Extra advantages NN
Met een casco aanhangwagenverzekering bent u verzekerd voor schade aan uw aanhangwagen of oplegger. Bijvoorbeeld schade die ontstaat aan de aanhanger tijdens het rijden, bij werkzaamheden of tijdens ander gebruik in het verkeer. De aanhangerverzekering dekt diefstal of beschadiging van uw aanhanger. Bijvoorbeeld schade die ontstaat tijdens het rijden, werkzaamheden en ander gebruik in het verkeer. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) garandeert dat u een maandelijkse uitkering krijgt als u door ziekte, burn-out, zwangerschap of een ongeval (tijdelijk) geen inkomen meer kunt verdienen. Als ondernemer bent u zelf verantwoordelijk voor een financieel vangnet als u niet kunt werken. Met een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) beschermt u zichzelf en uw bedrijf voor de gevolgen van arbeidsongeschiktheid. U krijgt bij ziekte of arbeidsongeschiktheid een maandelijkse uitkering. De hoogte hiervan hangt af van het verzekerde bedrag en van hoeveel u nog kunt werken. Inkomen uit ander werk mag u gewoon houden. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Een arbodienst helpt werkgevers en werknemers bij het opstellen en uitvoeren van een arbeidsomstandigheden- en verzuimbeleid. De wettelijke arbo-verplichtingen vereisen een specifieke deskundigheid waar MKB-bedrijven met werknemers meestal niet over beschikken. Vaak wordt er een digitale verbinding gelegd tussen de arbo-dienst en de verzekeringsmaatschappij van de verzuimverzekering. Hier de kosten, voorwaarden en informatie in combinatie met een verzuimverzekering.
Met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (AVB) bent u verzekerd voor letselschade aan anderen en schade aan spullen van anderen. Het gaat dan om schade die wordt veroorzaakt door u of mensen en bedrijven die voor u werken. Vaak wordt ook nog productaansprakelijkheid, werkgeversaansprakelijkheid en opzicht meeverzekerd. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering verzekert u schade die u veroorzaakt door een beroepsfout of een verkeerd advies. Deze verzekering sluit u vaak af als aanvulling op de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Niet elk beroep brengt dezelfde risico’s met zich mee. Daarom is deze verzekering aangepast op uw beroep. Met deze beroepsaansprakelijkheidsverzekering verzekert u vermogensschade (financiële schade) bij uw opdrachtgever die het gevolg is van een beroepsfout waarvoor u aansprakelijk bent. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een bestelautoverzekering verzekert u schade die u met uw bestelauto of bestelbus veroorzaakt. U bepaalt zelf of u een WA-dekking of dat u kiest voor WA + Beperkt Casco of WA + Volledig Casco. Met een cascodekking bent u ook verzekerd voor diefstal, ruitschade en schade door storm. Het kan gebeuren dat u met uw bestelauto of -bus per ongeluk schade aan (voertuigen van) anderen veroorzaakt. Met de bestelautoverzekering verzekert u ook schade aan uw voertuig. Bijvoorbeeld als uw auto gestolen wordt, bij ruitschade of als iemand tegen u aanrijdt. U kiest uit 3 dekkingen. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een bedrijfsschadeverzekering verzekert u inkomsten die u misloopt omdat u niet meer verder kunt met uw bedrijf. Bijvoorbeeld door schade aan een gebouw, het huurdersbelang, de inventaris, de voorraad of door milieuschade. Ook worden reconstructiekosten vaak vergoed. De bedrijfsschadeverzekering is ook bekend als omzetverzekering of bedrijfsstagnatieverzekering. Door brand, storm of een andere verzekerde oorzaak kan uw bedrijf (gedeeltelijk) stil komen te liggen. Uw bedrijf heeft dan minder of geen inkomsten meer. Maar de kosten lopen gewoon door. Hierdoor daalt de brutowinst. Met een bedrijfsschadeverzekering krijgt u dan de gedaalde brutowinst vergoed. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering verzekert u aansprakelijkheid van bestuurders en commissarissen of toezichthouders. Bijvoorbeeld financiële schade door een bestuurlijke fout die u of een medebestuurder veroorzaakt. Bestuurders en toezichthouders zijn verplicht hun taken behoorlijk te vervullen. Ontstaat er schade door onbehoorlijk bestuur? Dan is het hele bestuur van uw bedrijf, vereniging, stichting of instelling persoonlijk aansprakelijk. Hier de premies, voorwaarden en informatie van stichtingen, VVE’s en BV’s.
Met een Construction All Risk (CAR) verzekering verzekert u schade die u als (zelfstandig) aannemer, klusbedrijf, constructeur, opdrachtgever of architect veroorzaakt tijdens de bouw of verbouw van een pand. Schade aan het bouwwerk is gedekt. Net als schade aan hulpmaterialen, zoals steigers en gereedschappen. Niet elke bedrijfsactiviteit brengt dezelfde risico’s met zich mee. Daarom is deze verzekering aangepast op uw bedrijf of een eenmalig project. De CAR-verzekering sluit u zelfstandig af maar vaak als aanvulling op uw bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Hier ( Bouw en klusbedrijf) de premies, voorwaarden en informatie. .
Elk bedrijf heeft een wettelijke verplichting om op een veilige manier met gegevens om te gaan en cyberaanvallen en datalekken tegen te gaan en op te lossen. Een cyberverzekering dekt de gevolgen van: Systeeminbraak, Diefstal of verlies van vertrouwelijke informatie, Cyber aansprakelijkheid, Hacking of Cyber afpersing. Snel en doelgericht reageren op dataverlies, hackers of cyberaanvallen beperkt de schade. Een cyberverzekering is altijd inclusief assistentie van security-professionals, met wereldwijd bereik en met uitgebreide juridische expertise. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Eigen vervoerverzekering verzekert vervoerde goederen en gereedschappen in de bestelauto (en/of aanhanger). Diefstal van gereedschap of apparatuur is dus ook verzekerd. Ook ‘s avonds en ‘s nachts; 24 uur per dag. Er is meestal geen speciale beveiligingssysteem nodig maar levert wel vaak een korting op bij een wel beveiligde auto. Er is dus alleen verzekeringsdekking in een (bestel)auto. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Onze extra kostenverzekering vergoedt extra kosten die u maakt om snel weer aan de slag te gaan na schade aan een gebouw, huurdersbelang, inventaris of voorraad. De kosten van verhuizing na een brand bijvoorbeeld, of als u tijdelijk machines moet huren. Het gaat hier om alle extra kosten die u maakt om uw bedrijf weer helemaal op de rit te krijgen nadat de bedrijfsvoering stil is komen te vallen. U verzekert de extra kosten die u maakt door een schade aan een gebouw, huurdersbelang, inventaris of voorraad op een adres. Het gaat om alle extra kosten die u maakt om uw normale bedrijfsvoering te hervatten. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een gebouwenverzekering verzekert u een bedrijfspand of een ander opstal en alles dat daarbij hoort, tegen schade. Denk bijvoorbeeld ook aan funderingen, schuttingen of hekken, bijgebouwen, lichtmasten, slagbomen, koeling van de airconditioning en zonnepanelen. Als eigenaar van een bedrijfspand loopt u bepaalde risico’s. Een inbraak, brand of storm kan grote gevolgen hebben voor uw kantoor, winkelpand, werkplaats of magazijn. Met een gebouwenverzekering zorgt u ervoor dat u verzekerd bent voor schade en kunt u weer snel aan de slag met uw bedrijf. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een handelaarskentekenverzekering verzekert u schade die gemaakt wordt met een voertuig met een handelaarskenteken (groene plaat). Bijvoorbeeld schade die ontstaat als iemand een proefrit maakt. U bepaalt zelf of u een WA-dekking of een uitgebreidere dekking neemt. Met WA + Volledig Casco bent u ook verzekerd voor diefstal en schade aan het voertuig zelf. Met de handelaarskentekenverzekering verzekert u schade aan uw voertuigen met een handelaarskenteken (groene plaat). Bijvoorbeeld schade die klanten tijdens een proefrit maken of schade ontstaan tijdens testritten door uw personeel.
Met een handelsvoorraad verzekering verzekert u schade door of aan voertuigen die bestemd zijn om verkocht te worden aan klanten. Voertuigen in de showroom en op het bedrijfsterrein zijn verzekerd. U bepaalt zelf uw dekking. Een WA-dekking is verplicht. Met WA + Volledig Casco verzekert u ook schade aan uw eigen voorraad uitgebreid. Heeft u ook onderdelen op voorraad? Deze zijn niet meeverzekerd. Hiervoor kunt u aanvullend een voorraadverzekering afsluiten. Voor u als handelaar is uw handelsvoorraad van groot belang. Deze wilt u dan ook goed verzekeren. Met een handelsvoorraadverzekering verzekert u schade aan auto’s in uw voorraad. Een WA-verzekering is wettelijk verplicht; ook kunt u kiezen voor een verzekering met volledig casco.
Met een huurdersbelangverzekering verzekert u schade aan aanpassingen die zijn gedaan in het gebouw dat u huurt. Dus ook aanpassingen die voor uw huurtermijn werden gedaan. Denk bijvoorbeeld aan een keuken of toiletgroep die is geplaatst. Of aan een vloer die de vorige huurder heeft laten leggen. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een inventarisverzekering verzekert u alle spullen die niet voor verkoop bedoeld zijn tegen schade door diefstal, inbraak, brand, hagel, storm en water. Bij de inventaris horen alle zaken die u nodig heeft voor uw bedrijf of beroep. Denk bijvoorbeeld aan desktops, bureaus, stoelen en machines. De schade wordt vergoed op basis van de opgegeven dagwaarde of nieuwwaarde. De kans is groot dat u als ondernemer apparatuur, machines en andere bedrijfsmiddelen gebruikt. Met een inventarisverzekering zijn al uw spullen in een gebouw, die niet voor verkoop bedoeld zijn, verzekerd als zij beschadigd raken of gestolen worden. Waterschade is vaak ook meeverzekerd. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Deze verzekering biedt financiële ondersteuning na een ongeval waarbij de betrokkene blijvend invalide is of overlijdt. De verzekeraars vergoeden als het ongeval plaatsvond tijdens werk, school of bij een verenigingsactiviteit. Maar ook tijdens bedrijfsuitjes. Een collectieve ongevallenverzekering is een sommenverzekering. De uitkering is niet gebaseerd op de daadwerkelijk geleden schade maar op het verzekerde bedrag.
Een overlijdensrisicoverzekering (ORV) is een levensverzekering die eenmalig een bedrag uitkeert als u binnen de looptijd van de verzekering overlijdt. Met de uitkering kunnen uw nabestaanden het wegvallen van uw inkomen tijdelijk opvangen. Ook wordt de verzekering vaak gebruik als zakelijk oplossing. Denk aan het verzekeren van een vennoot, een keyman of een lening. Het is een verzekering waarmee u zorgt voor financiële rust. Welk bedrag u verzekert, hoe lang de verzekering loopt en wie de uitkering ontvangt, bepaalt u zelf.
De transport verzekering verzekert uw handelsgoederen tegen diefstal, schade en verlies. Niet alleen vervoer met uw eigen bedrijfsauto maar ook transport dat u uitbesteedt aan anderen (bijvoorbeeld DHL of Post.nl). Een transport verzekering zorgt dat u geen schade heeft als de vervoerder schade veroorzaakt. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Als logistiek dienstverlener kunt u aansprakelijk worden gesteld als er tijdens uw transport schade ontstaat aan de spullen van anderen. Met een vervoerdersaansprakelijkheidsverzekering bent u verzekerd voor schade die ontstaat tijdens de opslag, behandeling en het vervoer van andermans spullen. Met de vervoerdersaansprakelijkheidsverzekering verzekert u aansprakelijkheid voor schade aan of verlies van spullen van een ander die u vervoert. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een voorraadverzekering verzekert u de spullen die u verkoopt tegen schade en diefstal. Naast eindproducten zijn ook grond- en hulpstoffen, halffabricaten, verpakkingsmateriaal en producten die u nog aan het bewerken bent, verzekerd. Uw voorraad is bedoeld om te kunnen verkopen. Het kan echter gebeuren dat uw voorraad wordt gestolen of (deels) verloren gaat door storm-, brand- of waterschade. Met een voorraadverzekering bent u verzekerd tegen deze en andere schades. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Is uw medewerker (langdurig) ziek? Dan hebt u als werkgever een wettelijke loondoorbetalingsverplichting van 2 jaar. Met een verzuimverzekering verzekert u de kosten voor loondoorbetaling. U kunt ook andere kosten verzekeren. Denk aan kosten van begeleiding van uw zieke medewerker en re-integratie. Het werk gaat door, ook als uw medewerker ziek is. U moet het loon doorbetalen, maar u hebt ook kosten voor vervanging. En u begeleidt uw zieke medewerker volgens de Wet verbetering poortwachter. Zodat hij of zij snel re-integreert en weer snel terug is op het werk. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een vrachtwagenverzekering verzekert u schade die u met uw vrachtwagen veroorzaakt. U bepaalt zelf os u een WA-dekking wilt of dat u kiest voor WA + Beperkt Casco of WA + Volledig Casco. Met een cascodekking bent u ook verzekerd voor schade aan de vrachtwagen door bijvoorbeeld brand, storm of diefstal. Als ondernemer wilt u graag snel en veilig van A naar B komen. Maar een ongeluk zit vaak in een klein hoekje. Met de vrachtwagenverzekering bent u verzekerd voor schade met of aan uw vrachtwagen. U kiest uit 3 dekkingen. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met deze verzekering bent u verzekerd voor schade aan rijdend werkmaterieel, zoals heftrucks, graafmachines of andere rijdende machines. Zowel schade aan de machines zelf als schade aan de omgeving wordt vergoed. Gebruikt uw bedrijf heftrucks, graafmachines of ander zelfrijdend werkmaterieel? Tijdens werkzaamheden kan er schade ontstaan. Wat u verzekert, bepaalt u zelf. U kiest uit 3 dekkingen. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een niet-rijdende materieelverzekering bent u verzekerd voor diefstal van en schade aan machines zoals aggregaten, grondboormachines en betonpompen. Waarom zou u als ondernemer kiezen voor een niet-rijdend materieelverzekering? Gebruikt uw bedrijf aggregaten, grondboorinstallaties, betonpompen of ander werkmaterieel? Tijdens werkzaamheden kan er schade ontstaan. Wat u verzekert, bepaalt u zelf. U kiest uit 3 dekkingen. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Kiest u om de WGA zelf uit te voeren gedurende 10 jaar dan wordt dat verzekerd. Als werkgever bent u immers verantwoordelijk voor werknemers die in de WGA terechtkomen. De 1e 10 jaar bent u verplicht om de WGA-uitkeringen te betalen. Dit financiële risico verzekert u met de WGA Eigenrisicodragersverzekering. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een WIA-verzekering bent u verzekerd van inkomen voor personeel dat arbeidsongeschikt is. Deze collectieve verzekering zorgt ervoor dat uw arbeidsongeschikte medewerkers een goed inkomen overhouden. Heeft u een medewerker die langer dan 2 jaar arbeidsongeschikt is? Dan krijgt hij of zij een wettelijke (gemaximeerde) WIA-uitkering van het UWV. Met de WIA-verzekering vult u als werkgever de uitkering van de overheid aan. U kiest zelf of u 70%, 75% of 80% van het inkomen aanvult. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een zakelijke rechtsbijstandverzekering bent u verzekerd voor juridische hulp bij zakelijke conflicten. Als ondernemer kunt u te maken krijgen met een juridisch conflict, bijvoorbeeld met een afnemer, leverancier of medewerker. Met een zakelijke rechtsbijstandverzekering krijgt u rechtsbijstand van een verzekeraar. U kunt een specialist inschakelen op momenten dat het nodig is. U krijgt onafhankelijk advies en hulp door juristen en deskundigen. De kosten van deze specialisten worden vergoed. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een reisverzekering zijn uw medewerkers verzekerd voor schade die ze tijdens een zakelijke reis schade oplopen. Bijvoorbeeld door ziekte, een ongeluk of overlijden. Met een uitgebreide dekking worden ook schade aan bagage en kosten van annuleringen vergoed. Met de zakelijke reisverzekering zijn de personen die voor uw bedrijf werken verzekerd voor personenhulp en geneeskundige kosten als zij voor het werk op reis gaan. U kunt de verzekering uitbreiden met een dekking voor bagage of annulering. De verzekering geldt in de hele wereld. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een zakelijke motorverzekering bent u verzekerd voor schade die u met uw zakelijke motor veroorzaakt. U bepaalt zelf uw dekking. Een WA-dekking is verplicht. Met WA + Volledig Casco bent u ook verzekerd voor diefstal, vandalisme en stormschade. Als ondernemer wilt u graag snel en veilig van A naar B komen. Maar een ongeluk zit vaak in een klein hoekje. Met de zakelijke motorverzekering bent u verzekerd voor schade met of aan uw motor. U kiest uit 3 dekkingen. Hier de premies, voorwaarden en informatie.
Met een zakelijke autoverzekering verzekert u schade die u met uw bedrijfsauto veroorzaakt. U bepaalt zelf of u een WA-dekking of een uitgebreidere dekking wilt. Met WA + Beperkt Casco of WA + Volledig Casco verzekert u ook diefstal van en schade aan de bedrijfsauto zelf. Heeft u een zakelijke auto? Het kan gebeuren dat u per ongeluk schade aan (voertuigen van) anderen veroorzaakt met uw bedrijfsauto of dat uw auto wordt gestolen. Of iemand anders rijdt tegen u aan. Met een zakelijke autoverzekering kunt u dit verzekeren.
Een collectieve zorgverzekering voor uw bedrijf bestaat uit de verplichte basisverzekering en eventueel aanvullende verzekeringen en tandverzekeringen. Uw medewerkers kiezen zonder medische selectie zelf wat zij willen verzekeren.
Aan klant. Schade is altijd heel vervelend. Het kost tijd en het moet hersteld worden. We gaan proberen dat zo soepel mogelijk op te lossen.
We gaan na uw melding direct een complete schademelding doen bij de verzekeringsmaatschappij. Na het oppakken van de schademelding zal de maatschappij u vragen om informatie aan te leveren. Gelieve daarom dit online schadeaangifteformulier in te vullen.
Reactietermijnen. Het is moeilijk in te schatten hoeveel tijd een verzekeringsmaatschappij nodig heeft om de schade af te handelen. Soms binnen een paar dagen maar het kan ook (veel) langer duren omdat er bijvoorbeeld eerst een schade-expert op de locatie naar moet kijken. Uiteraard volgen wij ook de afhandeling op de voet.
Voorschot. In sommige gevallen is het mogelijk om de maatschappij een voorschot op de schade-uitkering te vragen. Dat doen ze bijvoorbeeld als u snel vervangende zaken nodig heeft om verder te kunnen werken en u zelf dat niet kunt voorschieten.
Wij vinden het prima als er rechtstreeks contact is met de verzekeraar. Mocht dat niet soepel verlopen, geef ons dan even een seintje dan we proberen de plooien glad te strijken.
Aanvraag. Graag stuur ik u bijgaand de getekende aanvraag/opdrachtbevestiging. Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag van u.
Schademelding Mij. Onderstaand een schademelding. Wilt u mij direct bellen/emailen als er nog iets ontbreekt.
Herinnering wijziging. Kunt u aangeven of onderstaande wijziging is doorgevoerd?
Herinnering polis. Wij hebben deze opdracht aan u toegezonden maar nog geen polis ontvangen. Wanneer verwacht u deze te kunnen leveren?
Royement. Bijgaand een opzegging van onze relatie. Kunnen jullie dit opzegverzoek (royementsverzoek) van de klant in behandeling nemen.
BCA Markel. Onderstaand een nieuwe aanvraag voor een bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering. Akkoord van de ondertekening bevoegde persoon staat onderaan de online aanvraag. Wij zien de polis graag van jullie tegemoet.
Graag gaan wij het beheer van de bestaande verzekering op ons nemen. Wij gaan zorgen dat de verzekering correct en compleet is en blijft. Ook zorgen we voor alle administratie en helpen met schademeldingen. Wij krijgen voor ons werk betaald in de vorm van deze provisie.
De premie verandert overigens niet door alleen een wijziging van adviseur. Maar als wij de polisdocumenten hebben ontvangen, kijken we natuurlijk ook of de polis correct is. Misschien dat we dan een wijziging voorstellen. Natuurlijk doen we dat alleen maar als we daar toestemming voor krijgen.
Op deze webpagina kunt u online ons die intermediairswijziging doorgeven.
Incasso ernstig. De verzekeraar geeft aan dat er een premieachterstand is. De reden is mij niet bekend maar het is misschien wel goed om even de gevolgen te kennen. Wees er altijd even op bedacht dat als er niet betaald is, de verzekeraar een schade kan afwijzen.
Als er een ernstig incassoprobleem is (wanbetaling), kan dat door de verzekeringsmaatschappij gemeld worden aan de Stichting CIS. Dat is een database waar problemen rondom verzekeringszaken worden verzameld. Dat kan vooral voor flinke problemen zorgen als er, in de toekomst weer een nieuwe verzekering wordt aangevraagd. De meeste verzekeraars “kijken” namelijk altijd even in deze database als u weer een verzekering wilt afsluiten.
Incasso licht. De verzekeraar geeft aan dat er een premieachterstand is. De reden is mij niet bekend maar het is misschien wel goed om even de opties te kennen. Daarmee kunnen we gaan zorgen dat de verzekering actief blijft en bij schade er ook gewoon wordt uitgekeerd. Wees er altijd even op bedacht dat als er niet betaald is, de verzekeraar een schade kan afwijzen.
Het kan zijn dat de achterstand aan de aandacht is ontglipt of dat iets is misgegaan met de afschrijving van de premie. De betaling en de herinnering kunnen elkaar ook gekruist hebben. Controleer het voor de zekerheid zelf ook even.
Onderbezetting. Bedankt voor de invoer voor een offerteverzoek. Graag hadden we deze aanvraag verder opgepakt maar moeten we daar helaas vanaf zien. Momenteel hebben we helaas onvoldoende personele bezetting om op een redelijke manier binnen een fatsoenlijke doorlooptijden en tegen redelijke kosten dit uit te werken. Jammer dat we dit niet kunnen oppakken en uitwerken maar vermoedelijk is er elders wel online een verzekeraar te vinden voor dit verzoek.
Onze offerte wordt afgewezen. Bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat we in de gelegenheid mochten zijn om de offerte uit te brengen. Jammer dat ons dit niet gelukt is, maar het contact heb ik op prijs gesteld. Omstandigheden veranderen soms snel en dan pak ik een nieuw vervolg graag weer op. We doen ons best om met online premies het kopen van een zakelijke verzekeringen gemakkelijker te maken. Mocht er in de toekomst nog eens een vraag opkomen, bel me gerust even. Dat mag ook ’s avonds of in het weekend. Veel succes met de business.
China. Helaas slagen wij er nooit in met onze contacten dit aansprakelijkheidsrisico op acceptabele voorwaarden goed verzekerd te krijgen. De producten zijn buiten de Europese Economische Ruimte (EER) gemaakt. De importeur van het product moet dan controleren (of laten testen door een erkend testinstituut) of het product voldoet aan de Europese eisen. Deze product- en bedrijfsrisico’s zijn voor veel verzekeraars lastig te beoordelen en levert bij de ons bekende verzekeraars altijd een afwijzing op. Het is jammer dat we hier niet bij kunnen helpen.
Quads. Wij hebben de afgelopen jaren veel zorgen gehad om verzekerde Quads, Gator, Buggies etc. en andere “Party” activiteiten. Het zijn lastig verzekerde activiteiten en er was veel discussie over vaak grote schade. De onderliggende reden was vaak dat bij de verhuur en organisatie e.d. te weinig aandacht was voor risico’s. Dat alles vertaalt zich ook vaak in zeer hoge premies en veel extra beperkende voorwaarden. Dat alles was voor ons een reden om het verzekeren hiervan over te laten aan anderen. Ik wil u wel bedanken voor de invoer en het verzoek maar kunnen u helaas dus niet verder helpen.
Reisorganisaties. Er zijn geen verzekeringsmogelijkheden zijn aanwezig voor reisorganisaties – touroperators (Standaard Bedrijfsindeling – sbi code 7912 bij de KvK ) die zelf reizen organiseren of samenstellen. Verzekeraars kunnen deze risico’s en deskundigheid niet inschatten. Wij krijgen uw aansprakelijkheid niet verzekerd bij de met ons samenwerkende verzekeraars. Wel verzekerd kunnen worden: Reisbureau’s en Reisbemiddeling (sbi code 7911). Soms zien we dat bij de eigen branche organisatie dit risico wellicht wel kan worden verzekerd. U moet daar dan wel bij aangesloten zijn. Helaas kunnen we dus geen verzekeringsdekking aanbieden voor dit risico.
Mij achterstand. De afhandeling loopt niet soepel. Er zijn bij de verzekeringsmaatschappij een lange doorlooptijd. Er is bij hen een flinke achterstand ontstaan door een combinatie van IT-wijzigingen en omzetgroei. Wees er zeker van dat geregeld proberen daar versnelling in te krijgen.
Mij en DA achterstand. De afhandeling loopt niet soepel. Er zijn bij ons en bij de verzekeringsmaatschappij lange doorlooptijden. Logistiek is het nog niet volledig op orde. Bedankt dus voor het geduld. Wij verliezen de zaak niet uit het oog want ook wij willen het graag snel oplossen.
DA achterstand. Deze afhandeling verdient geen schoonheidsprijs. Er zijn veel te lange lange doorlooptijden. Het is plezierig als veel bedrijven zich bij ons melden maar het werk is nu teveel opgestroopt.. Gelukkig krijgen we dat logistiek krijgen we dat gelukkig wel steeds beter onder controle. Bedankt dus voor het geduld. de komende dagen gaan we dit extra aandacht geven.
DA achterstand. De achterstand is altijd vervelend, maar vooral het feit dat we daar niet goed over gecommuniceerd hebben, is hinderlijk. Zeker nu het toch weer langer gaat duren dan we in eerste instantie hebben geschat. De komende dagen gaan we dit extra aandacht geven.
Toch weer langer. We hebben iets te enthousiast de doorlooptijd van de afhandeling ingeschat. Het geduld moet dus nog verder op de proef worden gesteld. Wij blijven het op de voet volgen.
Terecht dat je even dit nog aankaart. Momenteel worden zowel wij als de verzekeraar geconfronteerd met een grote toevloed van zaken (en wijzigingen). Helaas is dan dagverwerking niet meer mogelijk. Wees er zeker van dat we dit proberen snel opgelost te krijgen.
Bedankt aanmelding. Bedankt voor de aanmelding via onze website. Wij gaan deze aanmelding in de pensioenregeling verder in orde maken. Wij verwerken de aan- en afmeldingen in principe op dagbasis. De verwerking bij de pensioenuitvoerder kan echter een langere tijd in beslag nemen. Ik ga er vanuit dat de werknemer/ster binnen 15 werkdagen de inloggegevens ontvangt voor zijn/haar persoonlijke pensioenpagina.
Bedankt adreswijziging. Bedankt voor de invoer via onze website. Wij gaan de adreswijziging in het systeem van de maatschappij verder verwerken en afhandelen. Wij verwerken de mutaties in principe op dagbasis. De verwerking bij de pensioenuitvoerder kan echter een langere tijd in beslag nemen.
Eigen bijdrage. Denk er ook aan eventueel eigen bijdrage (aan te passen) via de salarisstrook. Meer informatie en een heldere uitleg over de berekening van de eigen bijdrage vindt u op deze eigen bijdrage berekening pagina.
DGA salaris nieuwe jaar. Graag ontvang ik salarisstrook van de maand januari. Met deze salarisstrook worden het fulltime salaris berekend en het parttimepercentage en verwerkt in de pensioenregeling. Die gegevens worden daarna verwerkt door de pensioenverzekeraar. Voor het gemak staan op mijn website een aantal pagina’s die handig kunnen zijn: Mutatie pagina. Deze invoer te gebruiken voor tussentijdse veranderingen. Er volgt altijd binnen 48 uur een bevestiging van de invoer.
Salaristroken nieuwe jaar. Graag ontvang ik de salarisstroken van de maand januari. Met deze salarisstroken worden de fulltime salarissen berekend en het parttimepercentage. En daarna verwerkt in de pensioenregeling van XXXXX(naam bedrijf). Verder controleren we of iedereen is aangemeld en of de andere uitgangspunten voor de pensioenregeling correct zijn. Die gegevens laten we daarna verwerken door de pensioenverzekeraar. (Als de verzekeraar al rechtstreeks om de gegevens heeft gevraagd dan kunnen jullie dat verzoek terzijde leggen.)
Voor het gemak staan op onze website nog een aantal pagina’s die handig kunnen zijn:
Nationale-Nederlanden RC. Graag zend ik bijgaand de maandelijkse overzichten van de pensioenregeling van Nationale-Nederlanden.
De mogelijke eigen bijdrage wordt door jullie als werkgever rechtstreeks in rekening gebracht bij de werknemer via een inhouding op het bruto loon en wordt dus niet apart vermeld.
De volgende stap als dit voorstel bij het werk en het bedrijf past? Een simpel “akkoord” is voldoende. Wij gaan dan zorgen dat de verzekeraar de aanvraag kan accepteren en er precies de juiste verzekering komt.
Een simpel “akkoord” is voldoende. Mijn collega ko Walter gaat dan zorgen dat de verzekeraar de aanvraag kan accepteren en er precies de juiste verzekering komt.
Wij zijn zeker blij met een “akkoord” als reactie. Mijn collega Ko Walter gaat dan zorgen dat de verzekeraar de aanvraag kan accepteren en er precies de verzekering wordt gemaakt die nodig is.
Een positieve reactie zou heel plezierig zijn. Wij gaan dan zorgen dat de verzekeringsmaatschappij het risico kan beoordelen. Na hun akkoord zullen ze de polisdocumenten gaan maken. Die worden dan digitaal toegezonden.
KvK kort. Er is een KvK-uittreksel bijgevoegd. Wij gebruiken die altijd om de juiste informatie te krijgen zoals de namen van de eigenaren of bestuurders, de SBI-code en de activiteiten.
KvK uitgebreid. Er is een KvK-uittreksel bijgevoegd. Wij gebruiken die altijd om de juiste informatie te krijgen zoals de namen van de eigenaren of bestuurders, de bedrijfscode en de activiteiten. Het is altijd verstandig dat de verzekeraar weet wat een bedrijf doet zodat precies de juiste zaken zijn verzekerd. In het jargon hebben ze het altijd over de hoedanigheid.
Geen KvK. Wij hebben op dit adres geen Kamer van Koophandel inschrijving terug kunnen vinden. Misschien is die door hen nog niet verwerkt of staat het bedrijf op een ander adres? Wilt u ons nog even doorgeven waar we dit uittreksel kunnen vinden? (Bijvoorbeeld met een KvK nummer of een adres of een kopie uittreksel).
IBan. De aanvraag is door mij gelijk opgepakt. Om de verzekering te kunnen aanvragen heeft de verzekeraar nog even uw IBAN bankrekeningnummer nodig.
Slotvragen. Graag wil ik vragen of u de slotvragen nog even wilt invullen. We hebben die reactie nodig om te zorgen dat de verzekeringsmaatschappij de aanvraag kan beoordelen en verwerken. Toelichting en slotvragen.
UBO. De verzekeraar vraagt ook nog om een UBO aan te leveren. Wilt u die ingevuld aan ons terugsturen.
Toelichting. UBO’s (Ultimate Beneficial Owners) zijn de mensen die de uiteindelijke eigenaar zijn van of zeggenschap hebben over een organisatie. Dit zijn bijvoorbeeld mensen met meer dan 25% van de aandelen in een bv. Of mensen die meer dan 25% direct of indirect eigendomsbelang hebben. Een organisatie kan 1 of meer UBO’s hebben. Verzekeraars kunnen slechts putten uit een deel van de informatie in het UBO-register. Het UBO-register komt voort uit Europese regelgeving ter bestrijding van witwassen en terrorismefinanciering. Het Nederlands UBO-register wordt dan ook gekoppeld aan de registers in andere EU-lidstaten. Ook buiten de Europese Unie worden dergelijke registers aangelegd. Onze speciale UBO pagina.
De volgende gegevens zijn voor verzekeraars toegankelijk: de volledige naam van de UBO en zijn of haar geboortemaand, geboortejaar, woonland, nationaliteit en de aard en omvang van zijn of haar belang in de organisatie. Om alle gegevens toch compleet te krijgen hebben ze daarom een UBO nodig.
Klant aanvullende vragen Mij. De verzekeraar heeft de aanvraag in behandeling genomen. Er zijn naar aanleiding van de ontvangen gegevens nog een paar vragen. Gelieve deze te beantwoorden. Na ontvangst zorgen wij dat zij weer ingelicht worden.
Polis nog niet klaar. We houden de opmaak van de verzekering scherp in de gaten. Op dit moment heeft de verzekeringsmaatschappij de verzekering nog niet opgemaakt. We hebben vandaag de maatschappij gevraagd hier extra aandacht aan te geven. Wij zullen de verzekeraar blijven aanmoedigen dit uit te werken en te zorgen dat de documenten worden opgemaakt.
Bijgaand. Graag heb ik een premie uitwerking gemaakt voor de verzekering. Die complete berekening heb ik bijgevoegd met uitgebreid alle verzekerde zaken. Daar staan alle premies en voorwaarden overzichtelijk bij elkaar.
Hieronder. Graag heb ik een premie uitwerking gemaakt voor de verzekering. Die complete berekening heb ik hieronder staan met uitgebreid alle verzekerde zaken.
ASR. Bedankt voor de invoer van de gegevens voor een offerteaanvraag voor de werkmaterieelverzekering. Wij hebben deze invoer hieronder graag uitgewerkt. De verzekeraar ASR Nederland biedt het bedrijf het volgende aan.
Fijn om te horen dat we de volgende stap kunnen zetten om te zorgen dat er een verzekeringspolis komt.
AVB populair. Bedankt voor het telefoontje van zojuist. Graag verzekeren we dit risico. Actie. Dat begint met een offerte op te vragen. Daarvoor heb ik wat informatie nodig. Mag ik je vragen dit bedrijfsaansprakelijkheidsformulier in te vullen. Vervolg Wij gaan daarna de offerte opvragen bij de verzekeraar. Meestal duurt niet veel langer dan een paar dagen, als er geen vragen meer zijn. Er komt dan een offerte waar alle details in staan. Met een simpel akkoord, gaan wij zorgen dat de verzekeringsmaatschappij een polis gaat opmaken.
AVB serieus. Bedankt voor de vraag om een offerte voor het bedrijfsaansprakelijkheidsrisico uit te werken. Mag ik je vragen dit bedrijfsaansprakelijkheidsformulier in te vullen. Wij gaan na ontvangst de invoer controleren en kijken op welke wijze we dit risico het beste kunnen laten verzekeren. Soms slagen we er in direct een offerte uit te werken, soms gaan we bij een verzekeringsmaatschappij een premieofferte opvragen. Meestal duurt niet veel langer dan een paar dagen, als er geen vragen meer zijn. Er komt dan een uitwerking waarin alle details zoals premieopbouw, verzekeringsvoorwaarden en clausules staan.
Hartelijk dank voor de invoer van de gegevens voor een XXXXXXXX. We gaan nu eerst direct nauwkeurig kijken op welke wijze dit risico het beste verzekerd kan worden.
Mijn collega Ko Walter staat in de CC. Hij helpt mij met de contacten met verzekeraars en het bewaken van de voortgang. Bel/email gerust als er opmerkingen of vragen zijn.
Bedankt voor de antwoorden. Bedankt voor de terugkoppeling. We gaan de reactie verder verwerken richting de verzekeraar. Het is nog niet duidelijk wat de doorlooptijd zal zijn, maar we zullen geregeld even een voortgangsbericht geven.
Seintje. Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering kan worden uitgebreid met werknemersschade verzekering. Loopt een werknemer letsel op tijdens het werk dan kan deze de schade gaan verhalen op werkgever. meestal lukt dat ook want een bedrijf/werkgever is vrijwel altijd volledig aansprakelijk voor die schade. Het is best verstandig om dat risico dus mee te verzekeren. Geef ons even een seintje als we dat kunnen gaan regelen.
Uitleg. Een werkgever kan te maken krijgen met aanzienlijke kosten wanneer een werknemer een ongeval krijgt tijdens de uitvoering van zijn werkzaamheden en u aansprakelijk wordt gesteld.. Het ongeval kan plaatsvinden op de werkvloer of op locatie, maar ook tijdens verkeersdeelname, woon-werkverkeer of andere werkgerelateerde activiteiten. Bij dit laatste kunt u bijvoorbeeld denken aan bedrijfsuitjes, het volgen van een workshop of het maken een zakenreis. De werkgever kan hier aansprakelijk voor worden gesteld.
Voor wie? Werkgeversaansprakelijkheid is er voor alle werknemers maar ook uitzendkrachten, vrijwilligers*, gedetacheerden, ZZP-ers/freelancers, payrollers, stagiaires vakantiekrachten en/of oproepkrachten. Tijdens het werk, in het verkeer of woon-werk verkeer. Wij hebben er een speciale pagina voor gemaakt, inclusief direct online de premies.
Uitleg. Bij naverrekening kijkt een verzekeraar achteraf of de in rekening gebrachte – voorschot – premie klopt met de uitgangspunten. Zij vragen daarom jaarlijks om opgave van diverse bedrijfsgegevens om de premie “na te verrekenen”. Soms moet er dan worden bijbetaald, of dat er wordt teveel betaalde geld terugbetaalt.
Deze naverrekeningen komen vooral vaak voor bij: transportverzekeringen, bedrijfsrechtsbijstand, bedrijfsschade, Beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheid, verzuimverzekeringen en verzekeringen die zijn gekoppeld aan lonen van werknemers.
Ook als de verzekering al gestopt is, kan er een nieuwe aanvullende premie worden gevraagd.
Kort. Opzicht is niet meeverzekerd. Uitleg.
Advies. Bij de invoer was er geen “opzicht” aangegeven. Op een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is dat altijd standaard uitgesloten. Wij vinden het best wel verstandig om dat juist wel mee te verzekeren. Uitleg.
Standaard uitleg. Wat is opzicht? Hier gaat het om schade aan zaken van anderen die u ter behandeling of ter bewerking heeft en kapot gaan. Meestal zien we dat dus vooral bij bouwbedrijven. Maar andere bedrijven in soortgelijke sectoren. Zo’n schade aan spullen van een ander wordt niet vergoed omdat de opzicht standaard niet verzekerd is op de verzekering. Ook al bent u wel aansprakelijk, de schade wordt dan niet vergoed. Meestal kan dit risico wel voor een geringe premie worden meeverzekerd. Uitleg.
Professional Liability / Indemnity insurance. (Beroepsaansprakelijkheid)
Business owners providing services sometimes insure their professional liability/ Indemnity risks (additionally acknowledged as “errors and omissions insurance”). This form of liability coverage protects your business against misconduct, errors, and negligence in provision of services to your customers / client. Depending on your profession, you may be required by your client or a government to hold such a policy. Our Professional Liability insurance page.
General Liability Insurance. (Aansprakelijkheidsverzekering Bedrijven).
Business owners obtain general (public) liability insurance to cover legal hassles due to accident, injuries and claims of negligence. These policies safeguard against payments as the consequence of liability for causing bodily injury, property damage, medical expenses, slander, the cost of defending lawsuits, and settlement bonds or judgments required through an appeal procedure. Our General Liability insurance page
Directors Liability D&O. (Bestuurdersaansprakelijkheid).
There are circumstances under which a director of a Dutch public limited liability company may, however, be personal liable to third parties on the basis of a wrongful act. The issue of a director’s personal liability is usually raised when the company’s creditors remain unpaid. A director is liable if he has entered into an agreement on behalf of the company while he knew – or should reasonably have known – that the company could not fulfil its obligations under the agreement and could not recover from the agreement. damage suffered as a result of that breach of contract. Our Directors Liability insurance D&O page
Legal cost insurance. (Rechtsbijstandverzekering Bedrijven)
With the corporate legal assistance insurance policy, legal advice and expert legal assistance by lawyers and attorneys is available in case of a financial conflict. Any additional costs of legal assistance are also insured; this includes costs of experts and witnesses, expertise costs and court costs. The insurance does not pay any money, it provides a service. This insurance provides independent legal assistance, unlimited telephone advice, even if there is no conflict. There is also a free choice of lawyer in judicial and administrative proceedings. See for more detail the enclosed offer. Our Legal cost insurance page.
Employers liability insurance. (Werkgeversaansprakelijkheid)
Employers have a broad duty of care towards their employees; the extent of which is precisely defined in the law. Employer’s liability’ covers an employer’s responsibility towards its employees. An employer may be held liable for any loss or damage sustained by staff during their work. Of course, employers are not liable for any loss or damage resulting from wilfulness or deliberate recklessness on an employee’s part. But an industrial accident or an occupational disease may result in a substantial loss and liability. Apart from loss of income, the victim will often receive a hefty bill for medical expenses or care. The court may even award the victim compensation for immaterial damage (i.e. pain and suffering). Our Employers liability insurance page
Sickness absence insurance policy. (Verzuimverzekering)
During the first 2 years of an employee illness, an employer is obliged to continue to pay the wages. An employer must pay at least 70% of your gross salary per year. Most labour agreements or standard employment contract state that this is 100% in the first year and 70% in the second year. If an employee gets ill the insurer will reimburse the employer, after an own risk period, the wage cost. This insurance is also named absenteeism insurance or illness insurance. Our absenteeism insurance page
Warehouse. (opslag of magazijn)
https://www.doorneweerd.nl/offerte-aanvragen/inventaris-goederen-en-huurdersbelang
Transport insurance. (transport of vervoer)
You can find our premiums and condition on this transport page.
Cyber risk and hacking
The Hiscox CyberClear Cyber Insurance covers the consequences of: System intrusion, Theft or loss of confidential information, Cyber liability, Hacking or Cyber extortion. Responding quickly and purposefully to data loss, hackers or cyber attacks limits the damage. Hiscox cyber insurance includes assistance from experienced security professionals, with global reach and extensive legal expertise. Our English cyber risk page.
CAR insurance. (Construction All Risk)
This insures the damage to your building work / project. CAR insurance is an insurance policy that is concluded on the construction, construction and assembly of structures in the broadest sense of the word. We sometimes use the synonym ‘installation insurance’. This is a similar insurance as the CAR insurance but intended for technical installations and the like. Sometimes it is wise to get a secondary cover just to be sure your partners (contractor) does live up to their insurances. Our CAR insurance page
Informatie en communicatietechnologie activiteiten zoals in de vorm van:
Advies/consultancy, ontwikkeling, verkoop, implementatie, licentie, beveiliging, testen, audit/onderzoek, beheer & managed services (asp/isp), onderhoud, cloud (SaaS, PaaS, IaaS) domeinnaamregistratie, co-locatie, back-up, project- en interim management, detachering, werving & selectie, opleiding & training van technologieproducten en/of diensten (hard- en software en bijbehorende infrastructuur). Hieronder wordt niet verstaan het exploiteren van een platform (dienst niet ict gericht) of het exploiteren van een website in eigen beheer.
PR, Marketing, Reclame & Communicatie activiteiten zoals in de vorm van:
Advies /consultancy, creatieve ontwikkeling concepten, begeleiding implementatie/uitvoering, project- en interim management, detachering, werving & selectie, opleiding & training. Hieronder wordt ook verstaan corporate identity en sales advies salespromotion, markt/gebruikers onderzoek, tekstredactie, direct marketing , media inkoop , search engine optimalisatie.
Management consultancy activiteiten zoals in de vorm van:
Strategie- en business consultancy/advies, begeleiding implementatie/uitvoering, project- en interim management, detachering, werving & selectie, opleiding & training. Hieronder wordt niet verstaan ict en/of marketing consultancy/interim- en projectmanagement (zie ons product ict/marketing).
Hieronder wordt niet verstaan project/interim management voor ondernemingen in de techniek, b&u bouw en infra, (petro)chemie, farmacie, biotech, voedselproductie en voor financiële instellingen; welke betrekking heeft op de kernactiviteit van de betreffende onderneming/instelling. Hoewel project management alle aspecten van bovenstaande kennisgebieden in zich zou kunnen hebben, is dit echter niet het kennisgebied van het te realiseren project.
De volgende type (kennis)gebieden kunnen verzekerd worden op deze verzekering: Een combinatie van activiteiten is ook mogelijk.
Interim-management en/of projectmanagement (uitgezonderd technisch (uitsluitend op één of meerdere bovenstaande kennisgebieden
Mijn collega Ko Walter staat in het emailadres want hij gaat deze aanvraag verder begeleiden. Hij zorgt dat de aanvraag zo snel mogelijk compleet naar de verzekeraar toegaat en bewaakt de voortgang. Hij gaat zijn best doen dat er snel volledig verzekerd kan worden gewerkt. Zijn er vragen over de voortgang of andere praktische vragen dan kan hij het best helpen.
Mijn collega Ko Walter staat in de CC. Hij helpt mij met de contacten met verzekeraars en het bewaken van de voortgang.
Gerrit-Jan Doorneweerd staat in het emailadres. Hij heeft gevraagd ook even te mogen meekijken met de afhandeling.
Gerrit-Jan Doorneweerd staat in het emailadres. Hij zal de gevraagde offerte(s) verder oppakken en uitwerken.
Wettelijke aansprakelijkheid WA verzekering
Schade aan anderen en hun spullen op de openbare weg en tijdens het werk.
Brand – Diefstal verzekering
Schade aan de werkmaterielen door brand, ontploffing, zelfontbranding, kortsluiting en blikseminslag, ook door een eigen gebrek. Ook is verzekerd diefstal, vermissing en verduistering. U bent verzekerd voor schade door (poging tot) diefstal, vermissing, verduistering, inbraak of joyrijden. Met diefstal bedoelen zij: het stelen door
anderen, of het kwijtraken door verduistering of oplichting. Met joyrijden bedoelen zij: in landmateriaal rijden zonder toestemming van de eigenaar of houder, en zonder de bedoeling het landmateriaal te houden.
Casco verzekering
Zie ook Brand-Diefstal verzekeringhsdekking. Daarnaast:
Botsen, stoten, slippen, omslaan, te water of van de weg raken, ook door eigen gebrek.
U bent verzekerd voor schade door een aanrijding, een botsing, in het water raken, omslaan, slippen of van de weg raken. Ook als de schade is ontstaan door een eigen
gebrek van het landmateriaal. verder zijn er verzekeringsdekking voor banden, bevriezing, natuurgeweld, rellen, ruitschadekosten, storm en overige oorzaken van buitenaf.
Casco verzekering met Eigen gebrekdekking
U bent, (naast de brand-Diefstal en Cascodekking zoals hierboven vermeld), ook verzekerd voor schade door een eigen gebrek van uw landmateriaal. De verzekeraar vergoedt ook de kosten van het gebrekkige onderdeel. Met eigen gebrek bedoelen zij een gebrek van het landmateriaal zelf, bijvoorbeeld door een natuurlijke eigenschap of slechte kwaliteit. Een eigen gebrek heeft niets te maken met normale slijtage, overbelasting of onvoldoende onderhoud.
Deze dekking geldt alleen:
– als u geen beroep kunt doen op garantie of coulance van uw leverancier, en
– als het landmateriaal door u nieuw is aangekocht, en
– als het landmateriaal niet ouder is dan 5 jaar gerekend vanaf de aankoopdatum, of maximaal 10.000 draaiuren heeft, en
– als het onderhoud heeft plaatsgevonden door een officiële merkdealer en volgens de voorschriften van de fabrikant, en
– als u het originele onderhoudsrapport kunt laten zien, en
– als het onderhoudsrapport op de schadedatum niet ouder is dan 12 maanden.
Als u het onderhoud in eigen werkplaats verricht, moet dit gebeuren volgens de richtlijnen van de dealer.
Deze dekking geldt niet als u het landmateriaal huurt, leent of gebruikt landmateriaal least.
Verzekerde bedragen
Privacy information.
Doorneweerd Assurantiën bv processes this entered personal information in accordance with the requirements as stated in the General Data Processing Regulation (AVG). We collect and process only personal information that is strictly necessary for registering, changing or managing the participants in the above collective contracts. The information is only used for this assignment and will never be used for other purposes. The information will be deleted immediately after we have processed it as an intermediary for this contract with the insurer. We are independently responsible for this privacy policy.
Privacy statement
The average absenteeism in the Netherlands was
There are often large differences per sector. Mainly commercial and / or administrative organizations, for example, will often have a lower absenteeism rate. At companies with low absenteeism, there will always be at least 1.5% absenteeism. (A few days sick per year per employee).
Some sectors, such as construction and healthcare, regularly have much higher percentages.
The reports of the Health and Safety Service often also have these percentages available.
The calculation of the absenteeism percentage is as follows:
The number of sick days as a percentage of the total number of available working days.
More information about the national absenteeism rate on this page of the CBS website.
Met een eigen agrarisch bedrijf bedoelt de verzekeringsmaatschappij een eigen boerderij, en niet bijvoorbeeld een loonbedrijf of bouwbedrijf en er
Bij ander gebruik kies “overig“.
Het gemiddelde verzuim in Nederland bedroeg
Per sector zijn er vaak grote verschillen. Voornamelijk commerciële en/of administratieve organisatie zullen bijvoorbeeld vaak een lager ziekteverzuimpercentage kennen. Bij bedrijven waar er een laag ziekteverzuim is, zal er toch altijd wel minimaal 1,5% ziekteverzuim zijn. (Een paar dagen ziek per jaar per werknemer).
Sommige sectoren zoals de bouw en de zorg kennen geregeld weer veel hogere percentages.
De rapportage van de Arbodienst heeft deze percentages ook vaak beschikbaar.
De berekening van het verzuimpercentage is als volgt:
Het aantal ziektedagen in procenten van het totaal aantal beschikbare werkdagen.
Meer informatie over de landelijke verzuimpercentage op deze pagina van de website van CBS.
Privacy informatie.
Doorneweerd Assurantiën bv verwerkt deze ingevoerde persoonlijke informatie conform de eisen zoals verwoord in de Algemene Verordening Gegevensverwerking (Avg). Wij verzamelen en verwerken alleen die persoonlijke informatie die strikt noodzakelijk zijn voor het aanmelden, wijzigen of beheren van de deelnemers in bovengenoemde collectieve contracten. De informatie wordt alleen voor deze opdracht gebruikt en zal nimmer voor andere doeleinden worden ingezet. De informatie wordt, nadat wij deze hebben verwerkt als intermediair voor dit contract bij de verzekeraar, direct verwijderd. Wij zijn zelfstandig verantwoordelijk voor dit privacy beleid. Privacy statement
Elke premie is afhankelijk van een onzekere gebeurtenis, namelijk de kans op een “schade”. Sommige bedrijven hebben een geringe kans. Er wordt dan verwacht dat weinig beroep op de rechtsbijstand dienstverlening zal worden gedaan. Er zijn echter ook bedrijven waar door de brancheactiviteiten, contractuele verplichtingen en netwerkrelaties, het risicoprofiel vooraf hoger wordt ingeschat. Uitgangspunt is daarbij de SBI (Standaard Bedrijfsindeling) van de Kamer van Koophandel. Gemiddeld zal de premie + 25% bij een hoger risicoprofiel afwijken van het gemiddelde profiel. En -25% van het gemiddelde profiel als de verzekeraar de kans op schade laag inschat.
Naast het risicoprofiel is natuurlijk de premie ook afhankelijk van de jaaromzet en het aantal medewerkers.
Geef het aantal medewerkers. Inclusief alle eigenaren van het bedrijf. De opgave van het aantal medewerkers en eigenaren zal – net als bij jaaromzet – jaarlijks worden opgevraagd.
De verzekerden zijn de hierna genoemde (rechts)personen.
a. Verzekeringnemer, bij de uitoefening van het beroep, het bedrijf of de activiteiten zoals in de polis omschreven.
b. Bestuurders van verzekeringnemer, voor zover als zodanig optredend.
c. Ondergeschikten van verzekeringnemer, voor zover het gaat om werkzaamheden die zij voor verzekeringnemer
verrichten bij de uitoefening van het beroep, het bedrijf of de activiteiten zoals in de polis omschreven.
d. Huisgenoten en familieleden van verzekeringnemer, allen voor zover het gaat om werkzaamheden die zij voor
verzekeringnemer verrichten bij de uitoefening van het beroep, het bedrijf of de activiteiten zoals in de polis
omschreven.
e. Eigen pensioenfondsen van verzekeringnemer.
f. Nagelaten betrekkingen van een verzekerde persoon, voor zover die nagelaten betrekkingen een vordering
kunnen instellen tot voorziening in de kosten van hun levensonderhoud in verband met een gedekte gebeurtenis
waarbij de desbetreffende verzekerde persoon was betrokken.
g. Elke andere (rechts)persoon, voor zover dit uit de polis blijkt.
Geef de verwachte jaaromzet exclusief btw. De premie is (mede) gebaseerd op de opgegeven omzet.
Naverrekening.
Jaarlijks wordt opgevraagd hoeveel jaaromzet u in het voorgaande jaar heeft gehad. Er kan dan worden naverrekend. Praktisch betekent bij naverrekening dat een verzekeraar achteraf bekijkt of de in rekening gebracht premie klopt met de uitgangspunten. Zij vragen daarom jaarlijks om opgave van diverse bedrijfsgegevens om de premie “na te verrekenen”. Het gevolg kan zijn dan er moet worden bijbetaald, of dat u geld terug krijgt. Dus ook als de verzekering al gestopt is kan er een nieuwe aanvullende premie worden gevraagd. Op basis van de nieuwe informatie zal de verzekeraar weer een nieuwe “voorschot” premie vragen voor het lopende jaar
De definitieve beoordeling, premieopgave en acceptatie wordt gedaan door de verzekeringsmaatschappij.
De cataloguswaarde van een voertuig is de waarde die het voertuig had op het moment dat deze werd geïntroduceerd. De cataloguswaarde hoeft niet dezelfde waarde te zijn dan de nieuwwaarde.
(De cataloguswaarde hoeft niet dezelfde waarde te zijn dan de nieuwwaarde. De nieuwwaarde is de prijs die wordt bepaald op het moment dat het kenteken voor het eerst op naam wordt gesteld. Het kan dus zijn dat de nieuwwaarde, ofwel de aankoopprijs die de eerste eigenaar betaald heeft, lager ligt dan de cataloguswaarde. Dit kan te maken hebben met het feit dat er acties zijn of de auto als overjarig model verkocht wordt. Toch is het belangrijk kennis te nemen van de cataloguswaarde omdat deze door een aantal instellingen wordt gehanteerd voor het bepalen van belastingen, verzekeringen en eventuele andere diensten.)