Nieuwjaar 2018

DoorneweerdVastgoed makelaars hebben “locatie, locatie en locatie” als eerste drie belangrijkste elementen voor een aantrekkelijk en financieel gunstig vastgoed plan. Maar welke drie elementen zijn dat voor mij, Gerrit-Jan Doorneweerd? Ik weet het nog niet. Laten we eerst eens kijken bij de polisfabrieken; de Reaal, de ASR, de Nationale-Nederlanden, de Aegon, van deze wereld. Hieronder zomaar drie bekende slogans van verzekeringsmaatschappijen.

De klant centraal stellen….. Staat goed op de website en klinkt enthousiast tijdens een nieuwjaarsspeech. Dikke onzin natuurlijk want primair zijn aandeelhouders degene die centraal staan. Die vinden die marketinguitingen prima zolang hun belang maar niet in gevaar komt. Lage kosten, en hoge omzet dat klinkt een aandeelhouder veel aantrekkelijker in de oren. Als een verzekeringsmaatschappij dus een paar mensen de laan uitstuurt, zijn de aandeelhouders blij en stijgt de waarde van het aandeel.

Persoonlijke service…… Iedereen wil dat, toch? Want het klinkt als maatwerk. Maar daarin moeten alle verzekeraars u teleurstellen; persoonlijke service en maatwerk past niet in de logistieke afhandeling en is arbeidsintensief. En dat kost teveel en dan stijgt de premie en dan daalt het marktaandeel en is het een race naar verlies.

Zorgeloos lekker geregeld.……. Heerlijk, zonder zorgen niet meer over verzekeringen nadenken; Wie wil dat niet. Jammer dat ze vergeten zijn erbij te vertellen dat verzekeringen niet leuk zijn. Nooit geweest en het zal ook nooit zorgeloos zijn. Het zijn namelijk verzekeringsmaatschappijen die er allereerst voor hun eigen belang zijn. En goede verzekeringen afsluiten, kan niet zorgeloos; het vergt kennis, keuzes maken en leren waar de addertjes zitten. Niet boos op ze worden maar ga er gebruik van maken. Want verzekeringen kunnen heel nuttig en financieel aantrekkelijk zijn.  Maar dat kan alleen als u zich er goed in verdiept. Zorgelozer kunnen we het niet maken….

En als jij het dan zo goed weet Doorneweerd, wat wordt jullie motto voor 2018? Wil jij de klanten niet centraal stellen en zorgeloos een persoonlijke service geven? Jij wilt je toch ook graag pro-actief empathisch en invoelend opstellen? Wil jij niet op maat meedenken met je klanten en hun privé omstandigheden meenemen in je contacten? Wil jij niet alle informatie van je klanten hebben om ze goed te helpen maar tegelijkertijd voorzichtig met hun privacy en data omgaan? Jij wilt toch ook dat ze de beste polissen krijgen, zonder beperkende voorwaarden, tegen de laagste prijs, zonder ooit discussies over een schadeuitkering? Wil jij niet een ideale wereld voor je klanten waarin de risico’s niet aanwezig zijn en iedereen volledig schadeloos gesteld wordt bij elke schade?

Ja! Dat wil ik. Maar nee, ik ben er niet in geslaagd in 2017 en zal ook eind 2018 er niet in slagen zulke mooie marketingkreten helemaal na te komen. Gewoon omdat dat ontzettend ingewikkeld is dat te organiseren. Misschien is het feit dat we onze best doen, voor u in 2018 voldoende. Loop eens rond op onze Doorneweerd website en kijk wat we dagelijks presteerden. Bij alle artikelen staan geen feelgood teksten maar wel veel, heel veel degelijke verzekeringsinformatie.

Het verleden was al interessant en het wordt samen vast een interessant 2018.

Kantoorbelevenissen

Laat uw reactie achter