Standaard. Mag ik u nog even aan onderstaande mail herinneren. Graag helpen we met de details of beslissingen over deze verzekering. Is het plezierig om even met elkaar te bellen? Daarna kunt u rustig bekijken of dit wel past bij het werk.
Klant aanvullende vragen Mij. De verzekeraar heeft de aanvraag in behandeling. Er zijn naar aanleiding van de ontvangen gegevens nog een paar vragen. Gelieve deze te beantwoorden. Na ontvangst zorgen wij dat zij weer ingelicht worden.
Denk ook aan. “Voor welke risico’s zijn we eigenlijk niet verzekerd?” Daar hebben we geen compleet antwoord op maar hieronder een paar verzekeringen die veel worden afgesloten.
Wilt u de risico’s eerst beoordelen deze online checklist is dan erg nuttig. Het is geen checklist om “even” te doen want er zitten serieus lastige vragen bij. Primair is het een checklist voor eigen gebruik. Wil je dat ik professioneel meekijk, geef maar een seintje.
Checklist. Commerciële bedrijfsrisico’s kent elk bedrijf zelf. De andere “statische” risico’s zijn minder bekend. Wij hebben gemakkelijk gemaakt met een overzicht van de meeste risico’s. Brand, diefstal, juridisch, organisatorisch, personeel, incasso, ziekte, aansprakelijkheid; we kennen ze allemaal. Met deze online checklist kan er eenvoudig een controle zijn op de bestaande bedrijfsrisico’s. Het is serieuze professionele checklist en het voegt daardoor veel kwaliteit aan uw bedrijf of organisatie toe.
Waarom ik? Mag ik nog even enthousiast zijn over mijn eigen bedrijf. Wij zorgen namelijk razendsnel voor de juiste verzekeringen. En we hebben verdomd veel verstand van de bouwsector. Het persoonlijke verhaal is hier te lezen.
Waarom wij?
ASR VVE. Bij het nalopen van de uitgebrachte aanbieding zag ik dat het nuttig kan zijn nog wat extra informatie te geven. Bel/email gerust even als het nuttig is om een goed afweging te maken.
✓ Gratis waardebepaling.
✓ Pakketkortingen tot 10%
✓ Aansprakelijkheid incl. letselschadedekking
✓ Bedrijfsrechtsbijstand inclusief incassohulp.
✓ Wij helpen alle contacten en schades.
VVE Rechtsbijstand. De VVE rechtsbijstand aanvulling geeft onder andere juridische assistentie en advies bij problemen voor de Bestuurder.
VVE Appartementsclausule. De uitgebrachte offerte is een verzekering die specifiek bestemd is voor VVE’s. Eén element wil ik nog aandacht voor vragen in de offerte. Dat is de appartementsclausule. Best belangrijke clausule die gelukkig op de polis komt te staan. Het is nogal een vaag artikel en daarom heb ik er een artikel over geschreven op mijn website. TLDR, Als een appartement eigenaar opzettelijk brand veroorzaakt, dan keert de verzekering ook uit.
Bestuurders. Bestuursvergadering zijn er vast niet elke week. Ik vroeg mij af of we op dit moment nog kunnen helpen met de “punten en komma’s” in zo’n premieuitwerking? Details doen er echt toe bij dit soort serieus belangrijke verzekeringen. Bij schade is een foutloze opzet immers belangrijk.
Reminders 1 divers ai. I trust the insurance plans outlined meet your expectations. It’s often prudent to get in touch for an in-depth discussion about the specific coverages we offer, some of which are legally required in the Netherlands. Please don’t hesitate to contact me; I’m always eager to assist you.
Reminder application. Are you still in need of assistance with your application? We kindly request you to send us the documents as outlined in our previous email. Once we receive these documents and any additional required information, we will be able to proceed with your application. We look forward to hearing from you and appreciate your cooperation.
Importance of Third-Party Insurance for Businesses. Third-party insurance is crucial for businesses and may require further verbal clarification to fully grasp its implications. I am available to assist you in understanding the nuances of this insurance and associated risks. For your convenience, you may also listen to my comprehensive guide on the “7 Main Dutch Business Insurances,” available in English audio format.
Understanding the Dutch Insurance Landscape. I trust this finds you well. The regulatory environment and insurance offerings in the Netherlands differ significantly from those in other countries. A brief phone call can often provide you with the essential information you need to make informed decisions. Please let me know if you find such a discussion beneficial.
AVB – China. Unfortunately, we never succeed in getting this liability risk properly insured with our contacts on acceptable terms. The products are made outside the European Economic Area (EEA). The importer of the product must then check (or have it tested by a recognized testing institute) whether the product meets the European requirements. These product and business risks are difficult for many insurers to assess and are always rejected by insurers known to us. Maybe you could try to insure this business with Klap (contact)
Rejection Mij. The insurance company has reviewed your application. Unfortunately they rejected the application. This initially prefered insurer has no options to insure the activities of the company.
Rejection DA. Thanks for the input for a quote request. We would have liked to continue with this application, but unfortunately we have to abandon it. Unfortunately, we currently do not have enough staff to process this application within a decent turnaround time and at reasonable costs. Sorry we cannot help you but probably you can find and advisor who is able to take this request.
USA afwijzing. We are not aware of an insurer in the Netherlands who will insure activities in the United States of America and / or Canada. The jurisdiction under this policy is worldwide but excluding the United States of America and / or Canada. Sometimes businesses choose to insure their activities directly with insurers in the USA/Canada.
No Thanks. Thank you for your quote request. Unfortunately, we are unable to proceed with your request at this time due to insufficient staff. We apologize for any inconvenience this may cause. However, we encourage you to look for other insurers online who may be able to assist you.
Slot succes. We don’t have additional information or proposals to help you further with your application. Thank you for asking us for help and we hope you succeed in your quest.
Geen KvK. Thanks for the input for a quote request. We would have liked to continue with this application, but unfortunately without a Dutch registered subsidiary or company, we are not able to help you. As soon a Dutch subsidiary or company is started, we can help you further. You are then able to work within the cover of our professional liability insurance (under Dutch law). At that moment you are insured worldwide (excl USA/Canada). Please inform us if there is (or will be) a Dutch Chamber of Commerce registered company. At that moment we will be pleased to assist you in insuring your work/business.
Cancellation. We will pass on the cancellation to the insurance company. Thank you for allowing us to manage this insurance. Please contact us again if you have any follow-up questions about business insurances. Also consider the claims made risk beyond the termination date. In other words, the risk of further damage occurring during the term of the policy, even though the policy has already been terminated. Please let us know if you still want to keep this insured. We will then inform you about the extra premium. My colleague Ko Walter is in the email address. He takes care of the further administrative logistics. If there are practical questions about this, he can help you further.
Klant aanvullende vragen Mij. De verzekeraar heeft de aanvraag in behandeling genomen. Er zijn naar aanleiding van de ontvangen gegevens nog een paar vragen. Gelieve deze te beantwoorden. Na ontvangst zorgen wij dat zij weer ingelicht worden.
Polis nog niet klaar. We houden de opmaak van de verzekering scherp in de gaten. Op dit moment heeft de verzekeringsmaatschappij de verzekering nog niet opgemaakt. We hebben vandaag de maatschappij gevraagd hier extra aandacht aan te geven. Wij zullen de verzekeraar blijven aanmoedigen dit uit te werken en te zorgen dat de documenten worden opgemaakt.
Nog 3 dagen. Bij mij stond nog een aanvraag voor de verzekering maar het lijkt erop dat deze niet meer hoeft door te gaan. We hopen dat u ondertussen een andere verzekering hebt kunnen vinden. Bij ons is er dus geen verzekering afgesloten en is er ook geen verzekeringsdekking bij een verzekeringsmaatschappij voor dit risico. Mochten wij binnen de 3 werkdagen niets meer van u horen dan ga ik de aanvraag definitief laten vervallen. Natuurlijk pakken we dat in de toekomst graag weer op als we hier toch weer verder mee kunnen helpen. Graag dus nog even de komende dagen een reactie.
Uitleg. Bij naverrekening kijkt een verzekeraar achteraf of de in rekening gebrachte – voorschot – premie klopt met de uitgangspunten. Zij vragen daarom jaarlijks om opgave van diverse bedrijfsgegevens om de premie “na te verrekenen”. Soms moet er dan worden bijbetaald, of dat er wordt teveel betaalde geld terugbetaalt.
Deze naverrekeningen komen vooral vaak voor bij: transportverzekeringen, bedrijfsrechtsbijstand, bedrijfsschade, Beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheid, verzuimverzekeringen en verzekeringen die zijn gekoppeld aan lonen van werknemers. Ook als de verzekering al gestopt is, kan er een nieuwe aanvullende premie worden gevraagd.
Aan Mij. Geachte heer, mevrouw, Bijgaand het online ingevulde naverrekeningsformulier. Eventuele polisdocumenten zien wij graag van u verschijnen.
Herinnering naverrekening. Een verzekeringsdekking is bij veel verzekeringen gekoppeld aan de activiteiten, de omzet en het aantal medewerkers. De juiste gegevens zijn belangrijk zodat, bij een schadeclaim, er geen discussie over gaat ontstaan. De verzekeraar neemt gelukkig zelf ook geregeld initiatief om dit te controleren. Zij hebben jullie rechtstreeks een brief geschreven om die gegevens door te geven. Wij kregen door dat die gegevens nog niet doorgegeven zouden zijn. Toch is het best belangrijk om die gegevens door te geven want anders gaan ze de verzekeringspremie aanpassen tot wel soms 25% extra. Om de polis up-to-date te houden wil de maatschappij graag het volgende weten:
Geef ons die gegevens even door dan zorgen wij dat de verzekering wordt geactualiseerd.
Het gemiddelde verzuim in Nederland bedroeg
Per sector zijn er vaak grote verschillen. Voornamelijk commerciële en/of administratieve organisatie zullen bijvoorbeeld vaak een lager ziekteverzuimpercentage kennen. Bij bedrijven waar er een laag ziekteverzuim is, zal er toch altijd wel minimaal 1,5% ziekteverzuim zijn. (Een paar dagen ziek per jaar per werknemer).
Sommige sectoren zoals de bouw en de zorg kennen geregeld weer veel hogere percentages.
De rapportage van de Arbodienst heeft deze percentages ook vaak beschikbaar.
De berekening van het verzuimpercentage is als volgt:
Het aantal ziektedagen in procenten van het totaal aantal beschikbare werkdagen.
Meer informatie over de landelijke verzuimpercentage op deze pagina van de website van CBS.
Start
Thank you for reaching out to inquire about insuring your activities. We have received sufficient information to begin the process. Rest assured, we are committed to providing you with the best possible coverage for your work and business.
Fill-in specifiek
Thank you for your interest in our insurance solutions. To move forward, we require additional information to tailor an offer to your specific needs. Kindly complete either the general liability form or the inventory form or the employersliability form or the professionalliabilty form IT or the professionalliabilty form MC or the professionalliabilty form coaching. Once we have your completed forms, we will work diligently to secure coverage for your work, business, or organization.
Fill-in liability algemeen
Please fill out this English liability form to provide us with extra details about your business and company. The information you provide will be useful for various types of risk assessments and insurances. Upon receipt, we will take immediate steps to ensure your business is adequately insured.
Sufficient
The information you’ve provided is sufficient for us to initiate an offer. I will consult with our insurers and aim to get back to you within the next few days—potentially a week, depending on the nature of the risks involved.
Offerte (Offer)
Thank you for contacting us to request an offer for insuring your activities. We will do our utmost to ensure you receive comprehensive coverage as quickly as possible. Enclosed, please find our offer tailored to your activities.
Arcering (Highlighting)
The color highlights within the document are for internal reference and convenience.
Aanbeveling (Recommendation)
Both insurance options are popular among professionals in your field. The premiums and terms are reasonable and standard. For more customized advice, please provide additional details about your company and plans.
Provisie (Commission)
The insurer’s commission of xx% is already included in the premium.
Herinnering (Reminder)
I hope all is well. We previously sent you information regarding liability risks. Please let us know if you’ve received it and if you require any further clarification.
KvK (Chamber of Commerce)
Enclosed is an extract from the Chamber of Commerce. We use this to gather accurate information for your insurance application, such as details of your activities and the names of the owners or directors.
KVK Ontbreekt (Chamber of Commerce Missing)
A Chamber of Commerce extract is usually our first step in understanding a company’s activities. This is essential for generating an accurate insurance quote. Currently, we don’t have your company’s registration number. If your registration is still in progress, could you please provide us with this information or your company address for background checks?
Job Description
The job description you’ve provided is rather broad. The insurance company will likely request more specific information, such as the type of work you do, your client base, work experience, and specializations. Providing a resume or LinkedIn profile can offer this additional context. If you engage in different types of work, please specify their proportions (e.g., 90% main activity in X, 10% incidental work in Y).
Application
We’re pleased to proceed with your insurance application. My colleague, Ko Walter, is listed in the email because he will handle the application process. He’ll submit the application to the insurer promptly and monitor its progress, ensuring your work and business are fully covered. For any questions about the application’s status or other practical matters, he is your best point of contact.
Ko Helpt (Ko Assists)
My colleague, Ko Walter, is also mentioned in the CC of the email. He assists me in liaising with the insurers to expedite the application process.
Next Step: Approval
Please reply to confirm whether this offer aligns with your professional needs. Upon receiving your reply, we will initiate the application process. You will immediately receive preliminary insurance coverage, followed by the formal insurance policy documents once the application is approved by the insurer, usually within a few days.
Next Step: Fill-In or Call
You can complete the application forms for a quick offer. Alternatively, feel free to call me for guidance on the next steps.
Closing with Approval
My colleague, Ko Walter, is also CC’d on this email. He assists with the logistical aspects of your insurance application. If this offer is suitable for you and your company, Ko Walter will ensure that you receive both the initial coverage and the final insurance documents.
Closing Note
If you have any further questions or require additional information, please don’t hesitate to reach out. We’re always here to assist you.
Declined Application
We regret to inform you that we’re unable to provide professional liability insurance for your specific risk profile through our contacts with insurers. While we do offer other types of business insurance, this particular liability coverage is not within our capabilities.
No Interim Coverage
Please note that there is currently no provisional insurance coverage. Thus, any financial losses due to damages cannot be claimed under this insurance at this time.
Dutch Entities Only
We can only insure entities that are registered with the Chamber of Commerce in the Netherlands. If you’re not planning to establish a Dutch subsidiary, we won’t be able to assist with your current query.
Language Limitation
Our Dutch insurers typically provide insurance information and terms exclusively in Dutch due to legal constraints. To ensure that details aren’t lost in translation, the documents aren’t available in other languages. You may use translation tools like Google Translate to understand the content, and I can also provide a summary upon request.
Offer Delay
We have submitted a request for an insurance quote, but our insurers are currently experiencing a backlog. They hope to provide an accurate quote by next week. Thank you for your patience.
In the Netherlands, insurance brokers typically follow one of two payment methods, ensuring complete transparency and no hidden fees. As an independent broker, our offers are obligation-free.
Acknowledgment of Professional Liability Insurance Submission:
Thank you for completing the Professional Liability Insurance form. Enclosed, you’ll find a tailored quote based on the information you’ve provided. Your professional activities, as outlined in your Chamber of Commerce registration, have been taken into account. Hiscox, our liability insurance partner, offers robust coverage options tailored to your specific professional liability risks.
Insurance Coverage Details:
Additional specifics can be found in the enclosed quotation.
Professional Liability/Indemnity Insurance:
Service-providing business owners can secure coverage for their professional liability risks, also known as “Errors and Omissions Insurance.” This specialized insurance safeguards your business against allegations of professional misconduct, errors, and negligence while serving clients. Regulatory authorities or clients in certain professions may mandate this type of coverage.
We would like to enumerate several key points for your attention:
Insurance Features:
Thank you for submitting the required information. Rest assured, we will strive to provide you with the best assistance possible.
ICT Entrepreneurs – Scope of Coverage:. What’s included? The policy covers claims from third parties up to the maximum insured amount specified for property damage, direct material damage, and personal injury. This also encompasses the costs for legal defense, among other provisions.
Additional Coverage: Includes first-party damage, as specified under the policy’s stated sub-limits for the insured party.
Insurance for Specialized Professions
Coverage Details: This policy provides liability coverage against claims by third parties. It encompasses damages to property, direct property, and personal injury, up to the maximum insured amounts as specified in the policy. The coverage also includes the costs of legal defense, which may arise from various circumstances as outlined in the policy.
Optional Coverage Add-ons
Next Steps
If you find these terms agreeable, please reply with a simple “Agreed” to proceed. Provisional coverage will be initiated immediately, with final acceptance and original documents sent via email within a few days.
Language Barriers
Note that Dutch insurers usually provide information and terms exclusively in Dutch due to legal constraints. This ensures that nuanced language is not “lost in translation.” Translation assistance, such as Google Translate, may be necessary, or I can provide a written or verbal summary if required.
Management Consultant Coverage
Based on your Chamber of Commerce registration and job description, insurer Hiscox offers comprehensive liability coverage tailored for Management Consultants. Premiums and conditions are available on this dedicated English-language liability insurance page.
IT Professional Coverage
Similarly, if you are involved in the Information Technology sector, Hiscox provides liability coverage designed for IT professionals. Premiums and conditions are outlined on our English-language liability insurance page.
Other Professions
Based on the information you’ve provided and your registration with the Chamber of Commerce, it appears you are engaged in [insert profession here]. In this context, insurer Hiscox can offer adequate protection against both general and professional liability risks. You can find the details of the premiums and conditions on this English-language page dedicated to liability insurance.
To proceed, kindly complete the form on the aforementioned page. Upon submission, you can expect to receive a formal offer along with the terms and conditions of the insurance policy, often within a matter of hours. Should you accept this offer, we will proceed with obtaining the policy documents on your behalf, typically within a few days.
Administrative Details
Please note that my colleague, Ko Walter, is CC’d on this correspondence. He assists me with the logistical coordination with insurance providers. If you have any additional questions or require further clarification, feel free to reach out to either of us. We are here to assist you in any way we can.
Acknowledgment of Your Application for Professional and General Liability Insurance
I have successfully processed your application. Attached, you will find the confirmation and relevant details as provided by the insurer.
You can expect to receive an email confirming your provisional coverage directly from the insurance company within the next 1 to 2 hours.
Within approximately 5 working days, you will receive the finalized policy documents, also via email. Should you prefer to receive an English-language insurance certificate, please notify me accordingly, and I will coordinate this request with the insurance company.
Should you have any questions or require additional clarification, you are welcome to reach out via phone or email. I am at your service for any assistance you may require.
Certainly. Below is an optimized version of the text with a focus on clarity, conciseness, and SEO-friendly language:
Professional Liability/Indemnity Insurance (Beroepsaansprakelijkheid)
Entrepreneurs offering services often opt for Professional Liability or Indemnity Insurance, also known as “Errors and Omissions Insurance.” This specialized coverage shields your enterprise from legal repercussions arising from mistakes, misconduct, or negligent service delivery to clients. Depending on your industry, regulatory authorities or contractual obligations may necessitate this insurance.
Click here to access our comprehensive Professional Liability Insurance page, complete with premium rates and terms.
General Liability Insurance (Aansprakelijkheidsverzekering Bedrijven)
Business owners frequently secure General Liability Insurance to mitigate the financial and legal risks associated with accidents, injuries, and claims of negligence. Often encompassing Product Liability, these policies provide a safety net against liabilities such as bodily harm, property damage, and subsequent costs like medical bills, legal defense, and court settlements.
For detailed information on premiums and conditions, visit our General Liability Insurance page.
Directors’ Liability Insurance (D&O) (Bestuurdersaansprakelijkheid)
Directors of Dutch public limited companies may face personal liability under specific circumstances, often triggered when creditors remain unpaid. A director is held accountable if they knowingly—or should have known—enter into a contract that the company can neither fulfill nor mitigate the resulting damages.
Navigate to our Directors’ Liability Insurance (D&O) page for a complete breakdown of premiums and conditions.
Legal Costs Insurance (Rechtsbijstandverzekering Bedrijven)
Our Corporate Legal Assistance Insurance provides you with prompt access to expert legal counsel and assistance in the event of financial disputes. This comprehensive policy covers not just legal advice but also any associated costs like expert witness fees, specialized consultations, and court expenses. Unlike traditional insurances that offer monetary compensation, this policy delivers invaluable legal services. Benefit from unlimited telephonic legal advice, even in the absence of a dispute, and the freedom to choose your attorney for court proceedings.
For a complete list of premiums and conditions, navigate to our Legal Costs Insurance page.
Employer’s Liability Insurance (Werkgeversaansprakelijkheid)
Employers bear a defined legal responsibility toward their employees. This insurance covers your liabilities as an employer, particularly for losses or damages employees may incur while on duty. It excludes liabilities arising from deliberate recklessness or misconduct by the employee. Policies often cover various losses, from medical expenses and income loss to non-economic damages such as pain and suffering.
To understand the full extent of coverage, premiums, and conditions, visit our Employer’s Liability Insurance page.
Sickness Absence Insurance Policy (Verzuimverzekering)
Employers are legally bound to pay a minimum of 70% of an employee’s gross salary for the first two years of illness, often extending to 100% in the first year, as per most employment contracts. Our Sickness Absence Insurance Policy, also known as Absenteeism or Illness Insurance, alleviates this financial burden by reimbursing the employer for the salary costs after a specified risk period.
For detailed information on this offering, consult our Absenteeism Insurance page.
Submit Your Information:
Use this link to submit absenteeism data.
Alternatively, you may provide the required employee information by directly sending us your anonymized payslips.
Employment Contract Review:
If you also furnish us with a draft or existing employment contract, we can review its compliance and assess any additional employee benefits that may be applicable.
Working Conditions Service Quote:
We will also provide you with a quote for mandatory Working Conditions Service (Arbodienst).
Arbodienst – Occupational Health and Safety Service:
In accordance with the Dutch Working Conditions Act, every employer is mandated to engage the services of an Occupational Health and Safety Service (Arbodienst). This independent organization specializes in services such as managing absenteeism. Employers are obligated to consult these experts for assistance with absenteeism management and must involve the Arbodienst in supporting employees during their absence. Periodic absence reports will be provided. You can choose between a basic or tailored Arbodienst package.
Output and Comparison:
We offer a comprehensive comparison of premiums and conditions among multiple (4-6) illness insurers. Additionally, we present a curated selection of Occupational Health and Safety Service (Arbodienst) offerings.
Warehouse Insurance (Opslag of Magazijn):
If you operate a warehouse, consider insuring your goods and property against a range of potential hazards such as fire, theft, and water damage. This coverage serves as a protective measure for various business risks.
Commercial Goods Coverage:
If your warehouse stores commercial goods, it’s prudent to insure them up to their maximum purchase value. This policy encompasses a range of items, including raw materials, semi-finished products, and finished goods ready for sale. The insurance amount should reflect the total value of all goods present in your warehouse. Always opt for the highest coverage to protect against worst-case scenarios.
Inventory Insurance:
Insure your own assets used within the warehouse or office—this includes furniture, machinery, and various tools, along with maintenance, repair, and operating supplies, packaging materials, and outdoor items.
Tenant’s Interest:
If your business has made investments in a rented building, additional insurance can cover these expenditures. To provide an accurate quote, we would require the value of your tenant-related investments.
Forklift Insurance Quote:
Please use this form to receive a forklift insurance quote.
Inventory and goods insurance online premium application.
Transport Insurance (Transport of Vervoer):
Insure your goods during transport to guard against limited compensation for loss or damage. Visit our Transport Insurance page for detailed premium rates and conditions.
Cyber Risk and Hacking Coverage:
Hiscox CyberClear Cyber Insurance provides comprehensive protection against system intrusions, data theft, cyber liability, and cyber extortion. Quick and effective response to cyber incidents is facilitated by a global network of seasoned security professionals and legal experts. For more information on premiums and conditions, visit our English Cyber Risk page.
Construction All Risk (CAR) Insurance:
Secure your construction projects against damage with CAR insurance, also known as Installation Insurance for technical installations. In addition to primary coverage, consider secondary coverage to ensure that your contractors meet their insurance obligations. For detailed information, please visit our CAR Insurance page.
Business Interruption Insurance (Bedrijfsschade):
Protect your business against revenue loss due to unforeseen interruptions, such as fire, water damage, storm, vandalism, or theft. This coverage is especially relevant for businesses reliant on physical premises and essential machinery. The policy provides support during the downtime needed for repairs, area clearance, or permit acquisition from local authorities. For common scenarios and detailed terms, visit our Business Interruption Insurance page.
Covered Events Under Business Interruption Insurance:
To apply for this coverage, please complete our Business Interruption Insurance form (form available only in Dutch).
The following insurance policies are commonly sought after:
Bevestiging ontvngst email
Startzinnen
Hiscox bevestiging. Bedankt voor het aanvragen van de verzekering. Ik heb de aanvraag online voltooid. Bijgevoegd de bevestiging van voorlopige verzekeringsdekking van de maatschappij. Deze ontvangt u ook binnen 1 a 2 uur in een email rechtstreeks van de maatschappij. Binnen ongeveer 5 werkdagen ontvangt u de definitieve polisdocumenten, ook per email.
Aanvraag history Engels. Thank you for completing your insurance history questionnaire; your responses have been duly noted. Your application for this specific insurance policy has also been successfully processed. You can anticipate receiving your policy documents within the next one to two business days. These documents will be dispatched directly to your email address, while we retain a copy for our records. Should you have any inquiries or require further clarification, please do not hesitate to contact me via phone or email. I am at your service to assist.
Doorlooptijd. Graag heb ik de afhandeling van de verzekeringsaanvraag opgepakt. De aanvraag is direct aan de verzekeringsmaatschappij verzonden. Wij proberen natuurlijk te zorgen dat de verzekering snel en goed wordt opgemaakt.
Melding wijziging. Bedankt voor de melding. Wij gaan de wijziging verwerken en zorgen dat de verzekeringsmaatschappij dit verder oppakt en verwerkt.
Formulier ondertekenen. De aanvraag is graag door mij opgepakt. Om de verzekering te kunnen aanvragen, wil deze verzekeraar nog een ondertekende aanvraagformulier ontvangen. Ik heb die aanvraag bijgevoegd en al zoveel mogelijk ingevuld met onderstaande gegevens. Wilt u dit nog even controleren. Op het formulier staan ook geel gearceerde vragen. Wilt u die aanvullen. Graag ontvang ik daarna het ondertekende formulier van u retour. Natuurlijk altijd digitaal. Dat kan via een scan, maar een foto maken is ook prima; wij maken er dan een PDF van.
IBAN. De aanvraag is door mij graag gelijk opgepakt. Ik ga mijn best doen om te zorgen dat er snel een verzekeringspolis wordt opgemaakt. Om de verzekering te kunnen aanvragen, heeft de maatschappij nog uw IBAN nodig. Automatische incasso is verplicht bij een premiebetaling per maand. Het zal fijn zijn als u deze snel aan ons kan aanleveren zodat we de aanvraag compleet aan de verzekeringsmaatschappij kunnen toesturen.
Aanvullende documenten. Dank u wel voor de aanvullende documenten. Deze zijn aan de verzekeringsmaatschappij gezonden. Ik zie er op toe dat er nu snel een verzekering wordt opgemaakt.
Digitale kopie. Graag zend ik hierbij een digitale kopie van de polisbladen van de verzekering toe. Kijk zelf ook even of alles naar wens is. De originele stukken zijn, volgens het bericht van de verzekeraar, rechtstreeks toegezonden.
Preventie-eisen lezen. Elke verzekering zorgt, als er iets onverwachts gebeurt, dat de schade betaald gaat worden. Verzekeringsmaatschappijen willen natuurlijk dat die kans zo klein mogelijk is. Preventie om schade te vermijden, is dus belangrijk. De minimale eisen staan altijd in de verzekeringsdocumenten. Lees die eisen goed door en voer ze uit, zodat er bij een schade geen discussie zal komen.
HDI aanvraag. Graag heb ik de afhandeling van de verzekeringsaanvraag opgepakt. Wij proberen natuurlijk te zorgen dat de verzekering snel en goed wordt opgemaakt.
Mogen wij deze beiden retour ontvangen. Natuurlijk graag alles digitaal. Dat kan via een scan, maar een foto maken is ook prima; wij maken er dan een PDF van.
Voorlopige verzekeringsdekking (muv ASR). Gezien de invoer van onderstaande informatie kunnen wij u een voorlopige verzekeringsdekking verstrekken. Het risico is voorlopig verzekerd terwijl het nog niet definitief door de verzekeraar is geaccepteerd. Natuurlijk kan de verzekeraar nog geen besluiten om op basis van de invoer, het aanvraagformulier of andere informatie, de voorlopige dekking in te trekken. Maar er is dus nu direct een verzekeringsdekking.
Geen verzekeringsdekking. Wij kunnen nog niet een voorlopige verzekeringsdekking afgeven. De verzekeraar zal deze wel geven zodra zij de aanvraag hebben bekeken en daarna definitief hebben geaccepteerd. Er is dus nu dus nog geen verzekeringsdekking. Als er dus een schade is, zal de verzekeringsmaatschappij een schadeclaim kunnen weigeren.
Aanvraag. Fijn dat we dit mogen gaan regelen. Wij gaan de aanvraag na controle direct indienen bij de verzekeringsmaatschappij.
Mijn collega Ko Walter staat in het emailadres want hij gaat deze aanvraag verder begeleiden. Hij zorgt dat de aanvraag zo snel mogelijk compleet naar de verzekeraar toegaat en bewaakt de voortgang. Zijn er vragen over de voortgang of andere praktische vragen dan kan hij het best helpen.
Als je ook wilt dat we de andere zakelijke risico’s bekijken, doorloop dan ook deze checklist zakelijke risico’s. Is een mondeling toelichting plezierig: bel ons gerust even. Dat mag ook ’s avonds of in het weekend.
Enthousiast over aanvraag. Wat geweldig dat we dit voor je mogen gaan regelen! Mijn collega Ko Walter is je vaste contactpersoon voor deze aanvraag. Hij staat in het emailadres vermeld en hij gaat ervoor zorgen dat alles vlot en soepel verloopt. Hij houdt je op de hoogte van de voortgang en staat altijd voor je klaar als je vragen hebt. Als je ook wilt dat we de andere zakelijke risico’s bekijken, doorloop dan ook deze checklist zakelijke risico’s. Wil je liever even persoonlijk met ons praten? Geen probleem, bel ons gerust even. Dat mag ook ’s avonds of in het weekend, wij staan voor je klaar!”
Zakelijke bevestiging. ““Bedankt voor uw vertrouwen in onze dienstverlening. Wij zullen uw aanvraag na controle zo spoedig mogelijk indienen bij de verzekeringsmaatschappij. Mijn collega Ko Walter is uw aanspreekpunt voor deze aanvraag. Hij staat in het emailadres vermeld en hij zal de aanvraag afhandelen en de voortgang bewaken. Voor vragen over de voortgang of andere praktische zaken kunt u contact met hem opnemen. Als je ook wilt dat we de andere zakelijke risico’s bekijken, doorloop dan ook deze checklist zakelijke risico’s. Indien u een mondelinge toelichting wenst, kunt u ons bellen tijdens kantooruren.”
Afwijkende aanvraag. Wij verwachten nog wel enige vragen van de verzekeraar voor een goede beoordeling van de aanvraag. Dat komt gedeeltelijk door de aard van de activiteiten en de hoogte van het verzekerd bedrag. Wees er dus attent op dat de acceptatie wellicht wat langer kan zijn. Als ze besluiten af te wijken van de opgegeven standaard premie en voorwaarden dan wordt er uiteraard eerst een nieuw voorstel uitgebracht. Als je ook wilt dat we de andere zakelijke risico’s bekijken, doorloop dan ook deze checklist zakelijke risico’s.
Offerte. Hartelijk dank voor de invoer van de gegevens voor de verzekering. We gaan nu eerst direct nauwkeurig kijken op welke wijze dit risico het beste verzekerd kan worden.
Mijn collega Ko Walter staat in de CC. Hij helpt mij met de contacten met verzekeraars en het bewaken van de voortgang. Bel/email gerust als er opmerkingen of vragen zijn.
Bedankt voor de antwoorden. Bedankt voor de terugkoppeling. We gaan de reactie verder verwerken richting de verzekeraar. Het is nog niet duidelijk wat de doorlooptijd zal zijn, maar we zullen geregeld even een voortgangsbericht geven.
AAN MIJ. Offerteverzoek. Graag zend ik bijgaand een offerteverzoek. Zie de ingevoerde gegevens hieronder. Willen jullie dit oppakken en ons een offerte toesturen. Bel/email me gerust rechtstreeks of op kantoor als meer informatie plezierig is.
Bijgaand zelf. Graag heb ik een premie uitwerking gemaakt voor de verzekering. Die complete berekening heb ik bijgevoegd met uitgebreid alle verzekerde zaken. Daar staan alle premies en voorwaarden overzichtelijk bij elkaar. De volgende stap als dit voorstel bij het werk en het bedrijf past? Een simpele reply op deze email met “akkoord” is voldoende. Wij gaan dan zorgen dat de verzekeraar de aanvraag kan accepteren en er precies de juiste verzekering komt.
Bijgaand Mij. Graag heb ik een premie uitwerking laten maken voor de aangevraagde verzekering. Die complete berekening heb ik bijgevoegd met uitgebreid alle verzekerde zaken. Daar staan alle premies en voorwaarden overzichtelijk bij elkaar. De premie en de voorwaarden van deze verzekeringsmaatschappij zijn redelijk en ook de schadeafhandeling is goed. De volgende stap als dit voorstel bij het werk en het bedrijf past? Een simpele reply op deze email met “akkoord” is voldoende. Wij gaan dan zorgen dat de verzekeraar de aanvraag kan accepteren en er precies de juiste verzekering komt.
Hieronder. Graag heb ik een premie uitwerking gemaakt voor de verzekering. Die complete berekening heb ik hieronder staan met uitgebreid alle verzekerde zaken. De premie en de voorwaarden van deze verzekeringsmaatschappij zijn redelijk en ook de schadeafhandeling is goed. De volgende stap als dit voorstel bij het werk en het bedrijf past? Een simpele reply op deze email met “akkoord” is voldoende. Wij gaan dan zorgen dat de verzekeraar de aanvraag kan accepteren en er precies de juiste verzekering komt.
Akkoord. De volgende stap als dit voorstel bij het werk en het bedrijf past? Een simpele reply op deze email met “akkoord” is voldoende. Wij gaan dan zorgen dat de verzekeraar de aanvraag kan accepteren en er precies de juiste verzekering komt.
ASR. Bedankt voor de invoer van de gegevens voor een offerteaanvraag voor de werkmaterieelverzekering. Wij hebben deze invoer hieronder graag uitgewerkt. De verzekeraar ASR Nederland biedt het bedrijf het volgende aan. Toevoegen uitdraai ASR
Fijn om te horen dat we de volgende stap kunnen zetten om te zorgen dat er een verzekeringspolis komt.
Offerte nog niet. We houden de uitwerking van de offerte scherp in de gaten. Op dit moment heeft de maatschappij deze uitwerking nog niet klaar. Vandaag is de verzekeringsmaatschappij gevraagd hier extra aandacht aan te geven. Als wij binnen een week de premieopgave en voorwaarden nog niet hebben ontvangen, zullen wij met de verzekeringsmaatschappij bellen en vragen wanneer wij de uitwerking mogen verwachten.
Bestelauto. Vriendelijk dank voor de invoer voor het aanvragen van een offerte voor een bestelauto verzekering.
Waarom deze verzekering van ASR?
Deze verzekering vergoedt de opbrengst uit de bedrijfsactiviteiten, verminderd met de variabele kosten. Dit is gelijk aan de vaste kosten vermeerderd met de nettowinst respectievelijk verminderd met het nettoverlies de vaste lasten van uw bedrijf als uw bedrijf stilvalt door brand, ontploffing, bliksem, inbraak, storm, neerslag en water.
Schadevergoeding.
U verzekert de brutowinst onder aftrek van eventuele besparingen die u misloopt door omzet- of productieverlies.
Storing nutsvoorzieningen
Bedrijfsschade door een vezekerde gebeurtenis door het wegvallen van levering van water, elektriciteit of gas is verzekerd. Voorwaarde is dat bedrijfsstagnatie hierdoor langer dan 6 uur achtereen duurt.
Onbereikbaarheid.
Bedrijfsschade is ook verzekerd als dit is veroorzaakt door het onbereikbaar zijn van het verzekerde object als gevolg van schade aan of verlies van naburige zaken door een verzekerd gevaar/gebeurtenis.
Bedrijfsaansprakelijkheid.
Een bedrijfsaansprakelijkheid verzekering verzekert een schade die de eigenaar, het bedrijf of de medewerkers veroorzaken bij anderen. De bedrijfsaansprakelijkheid verzekering, ook wel afgekort tot AVB, vergoedt zowel letselschade aan personen, als de zaakschade aan “spullen”.
Maar ook schade die werknemers elkaar onderling toebrengen. Of door een ZZP-er die voor het bedrijf aan het werk is. En daarnaast kan schade van werknemers zelf opgelopen tijdens het werk verzekerd zijn.
Bij bedrijfsaansprakelijkheid is er een verzekerde bedrag van € 1.250.000,- en een eigen risico van € 500,-. Wilt u een hoger verzekerd bedrag en/of een lager eigen risico, gelieve dit te vermelden bij bijzonderheden.
Wat is huurdersbelang?
Als er brand-, inbraak- of waterschade ontstaat aan de verbeteringen in het pand, zijn de gevolgen voor de huurder. Huurdersbelang dekt schade aan de aanpassingen in het pand. Alleen aanpassingen die onderdeel zijn van het gebouw zijn verzekerd. Het verschilt per situatie wat onder huurdersbelang valt. De verhuurder blijft verantwoordelijk voor zijn eigendommen, dus check je huurovereenkomst goed en verzeker de spullen waarvoor jíj verantwoordelijk bent.
Voorbeelden van verzekerde schade: Eigen verbouwingen in het pand. Een elektra-installatie die je zelf uitbreidt met krachtstroom aansluitingen. Zelf gemaakte toiletgroepen, etc.
Voorbeeld horecaonderneming:
De totale inventaris-goederen onderdeel van de verzekering zal dan een verzekerd bedrag geven van € 50.000,-.
Deze verzekering vergoedt schade aan uw inventaris en goederen (exclusief bakwand). Het gaat daarbij om schade door brand, ontploffing, bliksem, inbraak, storm, neerslag en water.
Inventaris en voorraad
Kosten om de schade te beperken.
Zij vergoeden de kosten die u moet maken om de acute schade zoveel mogelijk te beperken. Bijvoorbeeld bereddingskosten en salvage kosten.
This is the start of a continuous package of insurance policies with various components
Extra advantages and details of this insurance package