Klachten


Ondanks het feit dat verzekeringsadviseurs zich massaal hebben aangesloten bij het Klachteninstituut Verzekeringen, is klagen bij die adviseurs niet altijd gemakkelijk. Dat constateert Jan Wolter Wabeke, Ombudsman Verzekeringen. Wabeke: “Er hebben zich bemiddelaars aangesloten, omdat ze dan ons logo kunnen krijgen omdat de Wet dat vereist of omdat ze geen problemen willen krijgen met hun verzekeraars. (Bron VVP)

Er zijn 10.000 bemiddelaars aangesloten bij het Klachteninstituut.
En per jaar komen er 1.500 klachten binnen over die bemiddelaars blijkt uit hun jaarverslag.
Dat is één op de ……uhhh, heel weinig.

Wij hebben ons desondanks de kritiek van Wabeke aangetrokken.
Bij ons is klagen nu wel erg aantrekkelijk geworden.

– Want een klacht is voor ons een kans om het werk nog beter te doen.
– Wij proberen bij een klacht altijd een win-win situatie te creëren.
– We stellen daarbij altijd het belang van de klager op de eerste plaats.
– Onze uitdaging is juist met die klagende klant een langdurige relatie op te bouwen.
– Zonder klachten zouden wij ons hoge niveau niet kunnen handhaven.
– Elke klacht is voor ons bedrijf een motivatie om er extra hard tegenaan te gaan.
– Juist klachten zijn de motor van onze ambitie.
– Wij zijn trotst op ons vermogen om met klachten om te gaan.
– Onze klanten herkennen onze kwaliteit aan onze klachtenbehandeling.
– Klachten zijn de zuurstof voor onze medewerkers.

Hallo, bent u daar nog?