Futuremail


Het bewustzijn over pensioenen is nog steeds voor verbetering vatbaar. Dat is de conclusie van de Stichting Pensioenkijker.nl. Daarom gaat de stichting zich de komende drie jaar inzetten om mensen meer bewust te maken van pensioenen.
In oktober 2005 startte de stichting een speciale campagne om jongeren op het pensioen te wijzen via de actiesite Futuremail. Inmiddels hebben al 12.000 mensen die site bezocht. (bron: Pensioen Magazine)
In een eerdere weblog heb ik al eens gemopperd over de Pensioenkijker.nl. Ze hebben sinds oktober een site genaamd Futuremail om jongeren voor pensioen te interesseren.

Maar Halleluja, hoe slecht kun je iets maken. Wie durft hier zijn naam aan te verbinden? Samen met radiospots, prijsvraagjes en ander marketing gefrutsel moet dat toch al snel een paar honderdduizend euro hebben gekost. Resultaat: 12000 bezoekers die niet wisten hoe snel ze moesten doorsurfen. Verlos de site alstublieft uit haar lijden.

De Pensioenkijker gaat zich nu weer opnieuw drie jaar inzetten voor het pensioenbewustzijn. Dat moet ook wel want de afgelopen drie jaar hebben ze er niks van gebakken.
In het bedrijfsleven waren de dames en heren van de Pensioenkijker.nl met pek en veren ingesmeerd. Van de regering mag deze overbodige, visieloze club nog jaren geld blijven verbranden.

Daarom heb ik zelf maar een goede pensioenoplossing voor jongeren uitgewerkt. We keren de levenscyclus om.
Je krijgt bij geboorte 18 jaar lang een AOW-uitkering maar daarna ook nooit meer. Dat geld zet je vast op een rekening voor later. Dat wordt dan zoveel kapitaal dat je nooit meer extra voor je pensioen hoeft te sparen. Geen FutureMail maar FutureCash.