Koeien

Ruim 93 procent van de Nederlanders blijft graag op de hoogte van het laatste nieuws. Dat was voor Reaal aanleiding om gisteren een aantal nieuwsschermen te installeren op drukke NS-perrons, waar elke vijf minuten de laatste ANP-headlines zijn te lezen.

– Nationale-Nederlanden is nu van plan worsten te verkopen in de vorm van hun eigen logo.
– Aegon schijnt te overwegen de actuele tijd te projecteren op de wolken.
– Amev komt met een eigen kledinglijn.
– De stoepbanden zullen door Elvia gebruikt worden met reclame voor extra reisvoordeeltjes.
– De naam Delta Lloyd wordt op de schil van de komkommers gebrand.
– DAS Rechtsbijstand gaat koeien voorzien van sandwich-borden met hun advertenties erop.

Corporate image creëren heet dat in marketingjargon.

Een mooi voorbeeld van hoe dat mis kan gaan, is de reclame van Nationale-Nederlanden (NN).
Jarenlang hadden ze hun logo achterop streekbussen staan. Bij een onderzoek naar de bekendheid van dit logo bleek het merendeel van de respondenten bij het NN-logo de link te leggen naar een busmaatschappij. Busje komt zo.