Restaurant verzekering online premies – zelf berekenen

restaurant verzekering

Een restaurant verzekering is een redelijk ingewikkelde verzekering door de aard van de verschillende horecabedrijven. Ook de vele kleine en grote risico’s maken dit een interessante maar belangrijke groep horeca ondernemingen om goed te verzekeren. 

Zelf premie berekenen restaurant verzekering

Horeca verzekeringspakket - premie

Horeca ondernemers hoeven zich niet altijd te laten afschrikken door het groot aantal (noodzakelijke en soms overbodige) polissen. De begeleiding moet efficiënt zijn; niets teveel premie maar precies passend. Ook zal de omschrijving van elke verzekering correct moeten zijn; bij een schade wilt u geen discussies over de details van voorwaarden maar een directe en royale afwikkeling van schade door goede een restaurant verzekering.

Voorbeeld premie restaurant verzekering

De premie voor een restaurant verzekering is vaak afhankelijk van verschillende factoren, zoals het verzekerd bedrag, uw jaaromzet of het soort bedrijf dat u heeft. Eigen risico telt vaak maar één keer per schadegeval. De voorbeeld premies hier zijn maandpremies en zijn natuurlijk af van de waarde van de zaken, goederen en omzet van het restaurant.

restaurant verzekering

Kosten restaurant verzekering

Wat kost een restaurant verzekering voor een restaurant? Hier de premies. Een rekenvoorbeeld geeft een beeld van de kosten. De premies hangen af van de verzekeringen die u kiest, de dekking en het eigen risico. Ook spelen locatie, bedrijfsgrootte en het soort bedrijf mee.  Denk bij de start ook altijd aan de lijst met vergunningen die nodig zijn voor een goede start.

Verdeling soorten restaurant

De verdeling is van belang omdat verzekeringsmaatschappijen het risico per soort restaurant beoordeelden. Het ene restaurant is het andere niet. Het maakt voor de premie en de voorwaarden een groot verschil.

  1. Restaurant. Publieke eetgelegenheid voor het gebruiken van warme lunches en diners. Eventueel ook bezorgen en afhalen van maaltijden/gerechten.
  2. Bistro. Eenvoudige publieke eetgelegenheid
  3. Bodega. Horecagelegenheid waar wijn centraal staat. Geen maaltijdbereiding of consumptie van warme gerechten of maaltijden.
  4. Shoarmazaak. Publieke eetgelegenheid, gespecialiseerd in het bereiden van geroosterd vlees, zoals shoarma en kebab. Eventueel ook bezorgen en afhalen van maaltijden/gerechten.
  5. Pizzeria. Publieke eetgelegenheid, gespecialiseerd in het bereiden van pizza’s en andere Italiaanse gerechten. Eventueel ook bezorgen en afhalen van maaltijden/gerechten.
  6. Afhaalrestaurant. Een restaurant waar maaltijden/gerechten afgehaald kunnen worden. Geen gelegenheid voor het gebruiken van maaltijden.
  7. Pannenkoekenhuis. Publieke eetgelegenheid, gespecialiseerd in het bereiden van pannenkoeken.
  8. Etc.

Bij de offerteaanvraag controleren wij altijd even de SBI inschrijving en uw website zodat u de beste restaurant verzekering krijgt bij de meest gunstige verzekeringsmaatschappij.  Heeft u een café? Kijk dan even op onze pagina over café verzekeringen.

Restaurant starten

restaurant verzekering

Direct, al voor de start zal een restaurant onderneming gaan nadenken over alle vergunningen (pdf) en een restaurant verzekering die nodig zijn bij de start en gedurende het ondernemen. Die restaurant verzekering hebben wij voor u op een rij gezet. De verzekeringen vallen uiteen in verschillende soorten. Restaurant verzekeringen zijn onder te verdelen in het verzekeren van

  1. bedrijfsrisico’s en
  2. arbeidsvoorwaarden.

Bedrijfsrisico’s zijn die risico’s die horen bij brand, inbraak, weersomstandigheden, aansprakelijkheid, etc. Daarnaast zijn de dus de arbeidsvoorwaarden van de werknemers die financieel voor elke restaurant eigenaar aandacht nodig hebben.

(Pensioen zal daar meestal geen onderdeel van zijn vanwege de verplichting van het bedrijfspensioenfonds Horeca & Catering. Alleen de werknemers met een fulltime salaris horeca hoger dan € 35.000,- zullen een aanvullende regeling nodig hebben.)

Professionele risico management

Veel restaurants zijn overzichtelijk als het gaat om de basis risico’s. Denk aan brand, inbraak en aansprakelijkheid. Sommige horecaondernemingen hebben een veel intensievere risico analyse nodig om de risico’s inzicht te krijgen en goed onder controle te krijgen. Kijk eens op deze professionele risico management pagina.

Wilt u echt grondig uw bedrijf analyseren en zorgen dat u elk risico kent en beoordeelt of u het risico wilt:

  1. Aanvaarden
  2. Beperken
  3. Reserve opbouwen
  4. Extern verzekeren

Aansprakelijkheid restaurant verzekering

restaurant verzekering

Elke particulier heeft een aansprakelijkheidsverzekering particulieren. Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is de zakelijke variant erop. Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering verzekert zaakschade en letselschade. Beide schades kunnen grote financiële gevolgen hebben voor de ondernemer en kunnen tot persoonlijk faillissement leiden als deze niet correct zijn verzekerd. Wij vinden aansprakelijkheid het eerste risico om over te praten. Letselschade en schade aan spullen van een ander, zijn de eerste risico’s om over na te denken. Zorg dat u de juiste beslissingen neemt en de juiste afspraken maakt. Maar ook stommiteiten zijn natuurlijk gewoon verzekerd.

Aansprakelijkheidsrisico’s restaurant verzekering

  1. De wet en vooral de jurisprudentie ontwikkelen zich. Daarmee veranderen de verplichtingen en verantwoordelijkheden van ondernemingen en het aansprakelijkheidsrisico, zoals bij de werkgeversaansprakelijkheid.
  2. Steeds vaker stellen brancheverenigingen en opdrachtgevers de verplichting tot het hebben van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering met een minimum verzekerd bedrag.
  3. Opdrachtgevers en klanten worden zich bewuster van de mogelijkheden om te claimen. Eigen beperkende leveringsvoorwaarden geven vaak onvoldoende bescherming
  4. Kosten van verweer kunnen hoog oplopen wanneer een verzekeringnemer aangesproken wordt, zelfs wanneer deze persoon niets te verwijten valt.

Voorbeelden aansprakelijkheid

  1. U geeft een klant eten of te drinken waar ze ziek van worden.
  2. Iemand heeft letsel door een kapotte stoel of barkruk.
  3. Een werknemer brandt zijn hand in de keuken.
  4. Uw restaurant brandt af maar ook de buurman heeft schade. Die gaat u aansprakelijk stellen voor zijn schade.
  5. Sommige restaurants hebben cateringactiviteiten. Dat betekent niet alleen op de werkvloer risico’s maar ook buiten de deur.
  6. Een gast die uitglijdt over een vloer, of vanwege een gehuurde tent die kapot gaat of een fout van een medewerker.

Zorg dat u de juiste beslissingen neemt en de juiste afspraken maakt.

Audio bedrijfsaansprakelijkheid

De Bedrijfsaansprakelijkheid in 9 minuten. Link en download

Inventaris

restaurant verzekering

We praten over risico’s bij een restaurant verzekering van

  1. het huurdersbelang,
  2. inventaris,
  3. goederen en
  4. bedrijfsschade

Oftewel, hoe ziet uw wereld er uit als horeca ondernemer als morgen de tent op “zwart” gaat door brand. Een restaurant verzekering voor brand en aansprakelijkheid zijn cruciaal in elk restaurant .

Elektronica

Denk aan uw kassasysteem, geluidsinstallatie en computer. Uw elektronica, zoals laptops en tablets

Lenen van zaken “op zicht”

U heeft vast wel eens gehuurde of geleende apparatuur of meubilair, zoals een tent of tapinstallatie. Het is vaak onduidelijk wie verantwoordelijk is om dit te verzekeren. Met de juiste verzekering kunnen deze zaken “opzicht” ook gedekt zijn. Twijfelt u, vraag het de leverancier even om niet achteraf nog discussie te krijgen. Als er schade ontstaat aan die zaken onder opzicht, dan is er géén dekking onder de standaard bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Het lenen van zaken van een ander wordt wel het quasi-eigenaarsrisico genoemd. U gebruikt namelijk deze hetzelfde alsof u het zelf in eigendom had. Verzekeraars verzekeren dit opzichtrisico dus niet standaard.

Bedrijfsschade restaurant verzekering

restaurant verzekering

U bedrijf brandt uit of heeft grote waterschade. De volgende ochtend kijkt u in een zwart smeulend gat. Vervelend maar de schade zal worden vergoed. Maar wanneer gaat uw bedrijf weer open? Tot wanneer kunt u uw werknemers blijven betalen? Hoe ingewikkeld is het opnieuw opbouwen van het pand en interieur? En wanneer krijgt u uw winst weer bijgeschreven op uw bankrekening? Dit is het terrein van alles rondom bedrijfsschade. Oftewel het risico van omzetderving. 50% van de bedrijven die met brand worden geconfronteerd gaan failliet. Dat is niet nodig en goed op te lossen.

(Tijdelijke) sluiting

Bij een (tijdelijke) sluiting van uw bedrijf na een schade krijgt u bij heropening of verplaatsing ook de kosten vergoed om uw klanten hiervan op de hoogte te brengen. Denk aan advertenties of reclameborden.

Een bioscoop of ander bedrijf in uw directe omgeving kan zorgen voor een regelmatige bezoekersstroom. Als zo’n bedrijf tijdelijk moet sluiten door bijvoorbeeld brand, kunt u inkomsten mislopen omdat er minder gasten zijn.

Als een belangrijke leverancier niet kan leveren (na bijvoorbeeld een grote waterschade) zijn de extra kosten die u moet maken voor een groot deel verzekerd.

Nieuwe activiteiten

Er zijn steeds meer horecabedrijven die hun restaurant uitbreiden met een winkel of andere activiteiten. Een restaurant met een winkel in regionale producten, een lunchroom die lunches thuis of op kantoor verzorgt of een bodega met een webshop. Plots is er een productaansprakelijkheid binnen een restaurant. Of extra restaurant inventaris. De verzekerde bedragen zijn soms snel te hoog of te laag. Regel dat deze activiteiten altijd uptodate zijn.

De vergelijking van restaurant verzekering

Wij beoordelen een restaurant verzekering en de verzekeraars op de volgende punten:

  1.  Premie
  2.  Eigen risico bedrag
  3.  Poliskosten
  4.  Schadeafhandeling
  5.  Branche kennis en voorwaarden
  6.  Avond en weekend service

De uitkomst van onze maandelijkse vergelijkingen van een restaurant verzekering resulteert in een voorstel voor een verzekering die met onze kennis en ervaring de beste prijs / kwaliteit verhouding geeft. Heeft u tips of andere inzichten; wij stellen uw mening dan op prijs over een restaurant verzekering. Wij zullen bij volgende vergelijkingen die informatie verwerken in onze vergelijkende opgave.

Poliskosten en winstopslag verzekeraar

Elke verzekeraar hanteert een kosten en winstopslag. Die poliskosten en de premie kunnen jaarlijks verschillen en hangen af van het aantal landelijke schadeclaims en prognose van de verwachte claims en bijkomende kosten. Uw eigen schadeclaim heeft geen gevolgen voor de hoogte van uw persoonlijke vervolgpremie. De genoemde premie is altijd inclusief alle kosten. Wij vergelijken alleen gerenommeerde verzekeraars met een goede trackrecord en een stabiel premie en voorwaarden niveau.

Twitter

Onze inkomsten

Onze inkomsten bedragen een vast percentage van 15% van de premie zonder assurantiebelasting. Dit percentage is marktconform en is bestemd voor de werkzaamheden zoals aanvraag, beheer, controle en schadeafhandeling. De genoemde premie is altijd inclusief deze provisieopslag. Wij zijn onafhankelijk van verzekeraars en hebben geen omzetverplichtingen of specifieke provisieafspraken.

Schade restaurant verzekering

Is er een zaakschade bij een ander, letselschade of een casco schade, en is die schade verzekerd, dan zorgen wij dat de verzekeringsmaatschappij snel uitbetaald. Daarom zijn wij ook ‘s avonds en in het weekend goed bereikbaar.

Premieberekeningen

Horeca verzekeringspakket - premie Bedrijfsaansprakelijkheid - premie aanvraag Inventaris en goederen - premie aanvraag Gebouwen verzekering - premie Bedrijfsschade verzekering - premie aanvraag Bedrijfsrechtsbijstand verzekering - premie Vrijwilligers en werknemers ongevallen Adviseurswijziging bestaande verzekering Overzicht alle bedrijven verzekeringen

Gevolgen brand restaurant Abel