Het is weer een BrandNewDay

Met een strakke website en de bijbehorende reclamecampagne gaan de oprichters van BinckBank met Brandnewday ook de verzekeraars aanvallen. Een prima idee al hoewel er bij Brandnewday natuurlijk ook voordelen en nadelen aan vast zitten . De lauwe reactie van het ingeslapen Verbond van Verzekeraars toont aan dat ze al tijden het gevoel met “de mensen in het land” kwijt zijn.

Is het een serieuze nieuwe speler? Brandnewday probeert net als Ditzo, DSB, NHP en vele volgelingen te profiteren van de murw geslagen verzekeringsmaatschappijen. De oprichters van Brandnewday worden bloedserieus genomen in de branche en terecht. Ze zullen dus ook niet snel als onervaren starters terzijde kunnen worden gezet.

Hoe pakken ze het aan? Met een mannetje of 7 houden ze een website in de lucht en en de beleggingen lopen via het behoudend beleggende Amerikaanse fonds Vanguard. Lean and Mean met nauwelijks overhead en een beperkt aanbod van producten.

Zijn er addertjes? Verzekeringskennis lijkt er nauwelijks aanwezig bij Brandnewday. Kostbare inhoudelijke vragen zullen ze dus zeker niet gaan behandelen. Dat is voor ons goed nieuws. Maar dat verhoogt natuurlijk wel de kostprijs van zo’n scherp geprijsde belegging. Alleen de ervaren doe-het-zelver kan zelfstandig uit de voeten bij Brandnewday. Echte grondige informatie over pensioen en lijfrente ontbreekt dan ook op de website.

En wij? Brandnewday is voor ons een fraaie aanvulling om voor relaties een verantwoord pensioengebouw neer te zetten. Ohja, en dat doen we op uurtarief.