Mystery Shopper

Op 30 maart wordt tijdens het Congres De Hypotheek Adviseur bekendgemaakt wie zich Hypotheekadviseur van het jaar mag noemen. Nog twintig Erkend Hypotheekadviseurs dingen mee naar de titel. (Bron VVP)

Schuif maar aan in de rij:
– De verkiezing van de slimste Financieel planner van het jaar.
– De uitreiking van de trofee voor de allerbeste online verzekeraar.
– De verzekeraar met de bovenste beste preformance van het jaar.
– Het meest goudgerande verzekeringsprodukt.
– Het goedkoopste aantrekkelijkste hypotheekprodukt van het jaar.
– De fraaiste verzekeringswebsite van het jaar.
– Verkiezing van de meest geldverdiende franchise formule van het jaar.
– Verkiezing van de verkiezing van het jaar……
En……. De slechtste verkiezing van het jaar 2006…….

In die laatste categorie is de winnaar geworden diezelfde
-Hypotheekadviseur van het jaar-verkiezing.

De reden is simpel. Lees onderstaande bericht maar over de beoordeling.
“De komende weken krijgen de deelnemers een mystery shopper op bezoek, die in een individueel klantgesprek de presentatie, communicatieve vaardigheden en het empathische vermogen van de adviseur zal beoordelen.”

Mystery shopper? Laat me niet lachen.
De komende weken komt er dus onverwacht iemand langs:
– Die je niet kent,
– Die specifiek de genomineerde als adviseur wenst.
– Die allemaal “lastige” vragen gaat stellen die een normale klant niet weet te verzinnen.

De deelnemer die dan ook nog zo dom is om tijdens dat adviesgesprek de vraag te stellen: “Bent u werkelijk de Mystery Shopper?”, die deelnemer zou een dikke onvoldoende moeten krijgen voor zijn gebrek aan empathische vermogen.