Waardering

Hypotheekverstrekkers moeten Nederlanders behoeden voor financiele risico`s, aldus een rapport van onderzoeksbureau Motivaction. Informatiebronnen voor een koper zijn naast de hypotheekadviseur ook het internet en de eigen sociale omgeving. Naast een brancheafspraak over de maximale hoogte van de hypotheek, waarderen consumenten ook een financiele bijsluiter Persoonlijk contact met de hypotheekadviseur wordt ook zeer gewaardeerd. (bron VB)

Mensen
– Waarderen persoonlijk contact met een adviseur.
– Waarderen een financiële bijsluiter.
– Waarderen een advies voor een verantwoord leenbedrag.
– Waarderen internetmogelijkheden om hypotheken te kunnen vergelijken.
– Waarderen een goedkope hypotheeklening.
– Waarderen veel overzicht in alle financiële consequenties.
– Waarderen als ze alles van hun hypotheek te weten komen.

Toch vreemd dat diezelfde mensen het ook erg waarderen als de adviseur het geheel voor hen uitzoekt. Liefst zodanig simpel dat ze alleen maar onderaan hoeven te ondertekenen.

Dus alweer zo’n onzinnig onderzoek. Nog even een paar andere flauwekul onderzoeksresultaten van Motivaction.
1. Relatief veel jongeren kopen een huis alleen. (Nee? Echt?)
2. Mensen kopen vaker samen dan alleen. (Daar was ik niet opgekomen)
3. Kopers van een eerste huis zijn gemiddeld 28 jaar oud. (Dus niet 53 jaar?)

Mijn welgemeende excuses dat ik u moest lastig vallen met dergelijke nietszeggende onderzoeksresultaten. Om u verder te vervelen heb ik er nog een paar bij verzonnen.

In 100% worden rotte plekken in het huis voor bezichtiging overgeschilderd.
In 100% worden bij verkoop van een huis er potten met bloemen bij de ingang gezet.
In 100% is de wc nog nooit zo schoon geweest.
In 100% mogen de kinderen onder geen beding tijdens de bezichtiging binnenkomen.