Izio, de nieuwe polis-Febo

IzioIzio heet de nieuwste website waar online polissen worden verkocht. Izio sluit aan in de rij van Ditzo en AllSecur. De website is eigendom van Delta Lloyd.

Deze internetverzekeraar probeert vooral de aandacht van de consument te krijgen door totaal-pakketten te verkopen.

Op korte termijn kunnen we nog een initiatieven verwachten van de Postbank, de ING-bank, Klaverblad en Ineas. Ongetwijfeld zullen ook zij niet de laatste zijn.

De polis-Febo’s richten zich allemaal op dezelfde consument met dezelfde productrange. Simple risk schadeverzekeringen voor particulieren. Hun belangrijkste verkoopargument is de prijsstelling.

Het is de vraag of ze in staat zijn ook langdurig een relatie te begeleiden en daarmee een factor van betekenis te worden. De hoge kosten om steeds nieuwe klanten aan te trekken in een sterk concurrerende markt, zullen al heel snel tot nieuwe slachtoffers leiden. Denk maar eens aan de ondergang van Wellowell en First Europe.

Weliswaar is het idee om bundels van 7 verzekeringen te verkopen, zeker een interessante variatie. Maar Izio zal nog wel duidelijker moeten uitleggen of daar geen overbodige verzekeringen tussen zitten.