Jochem de Bruin

In zijn NRC-column van afgelopen zaterdag moedigt Adriaan Hiele andere banken aan, net als de RABO Bank, reclame te gaan maken met frisse Hollandse jongens zoals “Jochem de Bruin”.“Andere banken zouden er goed aan doen dit idee te volgen”Al jaren schopt Hiele met zichtbaar plezier aan tegen de financiële wereld. Maar het kritiekloos adoreren van de reclameboodschap van de RABO past niet bij hem. Hiele op de helling.

Nog even het decor van de RABO-commercials:
– Twee mannen met een biljard keu
– De oude moeder van Jochem.
– Een rijtje grijze permanentjes
– De verstandige vader van Jochem.

Tegen dit decor laat de bank zien hoe goed zij voor de oude spaarpotjes willen zorgen.
Want de spaarpotjes moeten meer internetten en daar kan de RABO bij helpen.
Ja, dank je de koekoek. Overal in Nederland fuseren RABO-vestigingen wat leidt tot een banenverlies van 3000 medewerkers bij de lokale vestigingen. Oude geldbuidels keren je dan al snel de rug toe. Die willen namelijk persoonlijke service. Reclame moet er voor zorgen dat je desondanks aardig gevonden wordt en dat je niet wegloopt.

Laat Adriaan Hiele maar reclame maken voor deze bejaarden-RABO. Want bij de RABO hebben ze al lang een veel sexier opvolgster van Jochem de Bruin klaar staan.