Logo’s


Veel financiële dienstverleners proberen zich te onderscheiden met allerlei soorten samenwerkingsverbanden.In de verzekeringsbranche was de NVA (Nederlandse Vereniging van Assurantieadviseurs) van oudsher een gerespecteerde naam. Maar net als de NVM (Makelaars) heeft deze organisatie last van een toenemende concurrentie.

Naast de NVA bestaat er de kleinere belangenorganisatie NBVA.
Andere assurantiekantoren zoeken het in samenwerkingsvormen waarbij alleen de administratie centraal verwerkt wordt. Weer een andere groep verzekeringadviseurs zie je samengaan in allerlei soorten inkooporganisaties of franchise formules.

Zoals we gisteren zagen, is aansluiting zoeken bij een keurmerk ook een mogelijkheid om een voordeel/voorsprong te krijgen. Maar dan zijn er altijd grapjassen die zo’n Keurmerk ondergraven.

Zoek maar eens op Google met de zoekterm “Keurmerk hypotheken”.
Het aantal “handige” ondernemers is niet op één hand te tellen.

Veel van die hypotheekverkopers gebruiken simpelweg de term “Keurmerk” in hun URL. Allemaal met fancy namen die je tegemoet schreeuwen:

KOOP DE ALLERGOEDKOOPSTE HYPOTHEEK BIJ ONS.
MET KEURMERK !!

Andere adviseurs pakken het nog slimmer aan. Die leggen netjes uit wat het Keurmerk inhoudt, zonder aan te geven dat ze er zelf niet bij aangesloten zijn.

De Consumentbond was dat blijkbaar ook opgevallen en geeft daarom dit advies:
“Kijk naar het logo dat geplakt is op de deur van een kantoor.”
Lekker handig advies als je op internet aan het surfen bent.