Matglas

Bob Veldhuis, de voorzitter van de branchevereniging NVA, heeft vorige week tijdens een congres het imagoprobleem van de verzekeringsbranche aan de kaak gesteld. Sleutelwoorden hierin zijn begrippen als vertrouwen, integriteit, kwaliteit en onafhankelijkheid. “Het leveren van diensten blijft een kwestie van vertrouwen en integriteit en dat is moeilijk te meten”.

Bob hoeft zich geen zorgen te maken over het imago probleem van de branche.
De branche staat als sinds mensenheugenis in een kwaad daglicht.
En dat zal door Bob zijn inspanningen en wensen niet veranderen.
Interpolis probeert het lovenswaardig met hun reclamecampagne “glashelder”.
Glashelder? Matglas!

Ik ben geen psycholoog maar ik betwijfel of dit beeld zal veranderen als de branche zich tiptop zal gedragen.
Je hebt in de samenleving altijd een schopstoel nodig.
Zonder verzekeringen zouden programma’s als Radar en Ook dat nog niet bestaan. De Consumentenbond zou ook een flink aantal leden minder hebben.

“We” zitten gelukkig niet alleen op de schopstoel. We hebben ook nog makelaars, notarissen en autoverkopers.