Penny-Wise, Polis-Foolish

Of men tevreden is over ondersteuning bij de schadeafhandeling van zijn financieel tussenpersoon heeft maar een beperkte invloed of zij hun tussenpersoon ook zouden aanbevelen aan vrienden en bekenden. Dit terwijl men vaak aangeeft de schadeafhandeling zelf erg belangrijk te vinden. (bron Baken Adviesgroep.)

Wanneer klanten echter gevraagd wordt wat zij zelf de belangrijkste onderdelen van de dienstverlening vinden eindigt de schadeafhandeling steevast in de top 3.

Het vermoeden is dat de waardering eerder te maken heeft met de uiteindelijke beslissing of de schade wel/niet wordt vergoed.

Bij schade blijkt eens te meer of de verzekeraar voor een consument betrouwbaar is. Toch zit daar ook een achterkant aan het gelijk van een consument. Door de toenemende druk op de prijs van een verzekering, zal een goedkope verzekeraar minder snel geneigd zijn royaal te zijn bij “twijfel“. Goedkoop is dan al snel duurkoop.

Als tussenpersoon op een verzekering kunnen wij vaak dienen als “Haarlemmer olie” voor het proces. Dat begint overigens met gewone suffe formuliertjes.