Wij zijn niet blij

Als een klant roept: “Doe mij die verzekering maar” moet je als de sodemieter een aanvraagformulier hebben. Een mooier koopsignaal kun je immers niet krijgen.
Maar het is dan wel handig als je ook een aanvraagformulier hebt.

Het is nu 2000 en elke tussenpersoon had tientallen hangmappen met voornamelijk verouderde aanvraagformulieren. Dat werd me te onhandig. Ik heb dus in dat jaar vele honderden formulieren gescand en op internet gezet. Behoefte was er zeker: al meer dan vijf jaar dagelijks vele duizenden downloads. De site Koopeenpolis.nl is inmiddels niet meer weg te denken uit de verzekeringswereld.

Maar die introductie van de site was wel behoorlijk spannend. Mag ik dat wel? En hoe zouden de verzekeraars reageren?
Ik hoefde niet lang te wachten.
Drie dagen later belde een jurist van de DAS Rechtsbijstand. Mijn ergste nachtmerrie leek uit te worden. Ruzie krijgen met de DAS is immers behoorlijk slecht voor je nachtrust.

“Doorneweerd, we zijn niet blij met het feit dat onze formulieren op je site staan”
“Wilt u er voor zorgen dat deze onmiddellijk van de site worden verwijderd”
“Wij hadden het beter gevonden als u eerst met ons overlegd had.”

Een beetje sarren doe ik graag, maar niet met 250 juristen ………….

“Wij hebben de formulieren namelijk veel beter gescand, dus u krijgt van ons nieuwe toegezonden”.

Die hele diepe zucht toen in 2000: die was van mij.