Pleister

Er is een probleempje met beleggingsverzekeringen. Verzekeraars en verkopers worden bijna dagelijks aangevallen op hun communicatie ver hun produkten. De lobbyclub van verzekeraars “Het Verbond van Verzekeraars gaat dat nu eindelijk oplossen met een site
over de feiten.

De feiten over de beleggingsverzekeringen

Verzekeraars barsten in het geld dus dat moet wat moois worden, toch?
Dat zal pakkend, interessant, boeiend en zeer leeswaardig worden, toch?
Dat moet kunnen opboksen tegen snelle effectieve consumentenprogramma’s, toch?

Conclusie:

  • Presentatie: brak
  • Informatie: brak
  • Communicatie: brak
  • Beleving: brak

Suffig taalgebruik, onleesbare teksten, open deuren, onvolledig en zonder enig sprankelend voorbeeld of sappige casus. Zelfs het waarheidsgehalte van de site is twijfelachtig. Het stukje over fictie
en feiten
is een juridische gatenkaas. De “veelgestelde vragen voegen geen enkel zinvol
antwoord toe. De site
met letterlijk en figuurlijk kleine lettertjes, lijkt gemaakt door mijn 12-jarige buurjongen . Een beetje styling was blijkbaar teveel gevraagd.

De laatste zin verwoord het prima: “aan de teksten op deze site kunnen geen
rechten worden ontleend.
U kunt inderdaad helemaal niets aan ontlenen.

De verzekeraars hebben diepe wonden opgelopen.
Deze site laat de wonden lekker doorbloeden.
Het is niet eens een pleister op de wond.
Het Verband van Verzekeraars.