Serverservice

Miljoenen euro’s worden door verzekeraars geïnvesteerd in websites waar de consumenten hun verzekeringen online kunnen kopen.

De bazen bij die verzekeraars zien in de online verkoop de perfecte mogelijkheid om de kosten te drukken. Met een goede automatisering kunnen de kosten van overbodig geworden medewerkers direct aan de winst worden toegevoegd.

Het zijn meestal korte termijn succesjes.

  • Alle verzekeraars hebben binnenkort zulke websites.
  • Alle verzekeraars hebben dan dezelfde soort onine verkoopmodules.
  • Alle verzekeraars hebben vergelijkbare verzekeringen.
  • Alle verzekeraars hebben identieke prijzen.

En hoe krijg je klanten naar je website? Voor veel geld lukt dat in het begin wel. Daar zijn reclamejongens voor. Die kunnen voor veel centjes het merk “in de markt zetten

De woorden Vertrouwen en Zekerheid gaan strijden om voorrang.
De Rintjes en de Moniques buitelen over het scherm.

Gevolg,

  • De totale (marketing) kosten nemen toe.
  • Het totaal aantal websites in Nederland waar online verzekeringen
    kunnen worden gekocht, neemt toe.
  • Het aantal verzekeringen blijft echter gelijk.
  • Het aantal klanten blijft gelijk.
  • De omzet verwatert.
  • De winst verdampt.

De baasjes zijn dan al weer verderop. Blijft over een groot, bijna leeg gebouw met in de gekoelde kelder een snorrende computer met standaard produkten voor de doorsnee consument.

“Op onze website vindt u alle antwoorden op al uw vragen.

Een server als vervanging voor service.