Domme klanten of domme organisaties?

Bij verzekeringen draait het om formulieren. Heel veel formulieren. Vaak papier maar ook vaak digitaal. Zo beheren wij al jaren de website Koopeenpolis en zien dus de bijna oneindige stroom van aanvraagformulieren langs ons heen gaan.

Er zijn hele goede formulieren zoals het 4-vragen formulier. Geen idee wat ze precies vragen maar een “4-vragen” formulier lokt uit om “even” in te vullen.

Het is dus een uitdaging voor elke organisatie om goede simpele (digitale) formulieren te maken. Lenny de Rooy van Tribal Internet Marketing heeft op Frankwatching een verslag gezet over een speciaal congres over de problematiek. Het artikel geeft mooie inzichten zoals:

De klant is koning: maar de koning is vaak dom en meestal lui. En klanten denken op hun beurt vaak dat de organisatie dom en lui is, omdat ze niet kunnen omgaan met afwijkende situaties.

Zelf heb ik, om het invullen van formulieren makkelijk te maken, al mijn persoonlijke gegevens op één (streng beveiligde) plaats staan. BSN-nummer, paspoortgegevens, rijbewijsinformatie, bankrekeningnummers, inlogcodes, en wachtwoorden. Maar ook scans van alle polissen, formulieren en documenten die van belang zijn. Het resultaat is een flinke tijdsbesparing bij het invullen van weer het zoveelste formulier.

Wilt u de verzekeringsmap eens goed geschoond hebben van overbodige formulieren en polisbladen, met daarna een helder overzicht van de dekkingen en risico’s, dan verzorgen we dat graag voor u. Dat hoeft u niet aan te vragen met een formuliertje, gewoon bellen of emailen mag ook.