Achterstanden

Trots kwamen de heren van de verzekeraars bij mij melden dat ze de levertijd van een polis sterk verbeterd hadden. Er was zelfs een speciaal team aangetrokken om de achterstanden in te halen. Nog niet zo lang geleden was de levertijd van hun polissen al teruggebracht van 1 jaar naar 3 maanden. Nu konden ze mij melden dat zij de polis binnen 1 week konden leveren. Tevreden leunden ze achterover.

Pesterig vroeg ik waarom het nog altijd 5 dagen moest duren?
Pesterig zei ik dat er verzekeraars waren die op dagverwerking zaten.
Pesterig vroeg ik waarom nieuwe klanten direct een polis ontvangen terwijl bestaande klanten nog altijd vele maanden/jaren moesten wachten?
Pesterig vroeg ik of bij hen nieuwe klanten dus belangrijker zijn dan bestaande klanten?

Maar ze weten het nu zeker: “Binnenkort zijn we definitief verlost van achterstanden”.
Pesterig zei ik dat ze datzelfde ook al in 1982 zeiden.

Goh, wat word ik een zuur mannetje.