Communicatie verzekeraars

Communicatie is het toverwoord bij veel verzekeraars. Maar de meeste bedrijven laten het er schromelijk bij zitten. Communicatie zonder bezieling.

Nergens zie ik een verzekeraar echt zijn best doen de afstand tussen hun en de consument te verkleinen. En het kan zo eenvoudig:
– Een persoonlijke column van een vrolijke directeur,
– Een Opiniepagina die ook eens tegendraads is,
– Een weblog van de telefoniste,
– Een persoonlijk filmpje van een afdeling.

Als u ooit de volgende tekst tegenkomt, neem ik al mijn woorden terug!

“Geachte heer Bruinsma, wij hebben u ooit een polis verkocht maar die blijkt veel minder uit te keren dan gedacht. Sorry voor het ongemak en onze excuses. Maar wij gaan dat direct helemaal financieel goed met u afhandelen. Op ons forum kunt u er verder over discussiëren en alle verdere details lezen. Maar belt u mij gerust ook persoonlijk, ik leg er als directeur graag verantwoording over af. Jan Willem van Overheem.”

Zou u daar een volgende polis kopen? Ik wel!

Een polis kopen is soms net als vissen; je weet bij het begin niet of je iets vangt, wat je vangt, wanneer je het vangt en of de aanschaf van al die visspullen wel de moeite waard was.
Een goede visinstructeur kan overigens geen kwaad.