Fauteuils


Eén op de tien klantenin de Advieslounges van Zwitserleven verkiest betaling van een fee boven de aloude provisiebetaling. Wij hadden op de helft gerekend, zegt Zwitserleven-topman Marco Keim. Hij betitelt het gangbare provisiesysteem desondanks als achterhaald en niet toekomstvast; hindernis is nog dat klanten moeten leren betalen voor advies. Zwitserleven heeft nog geen besluit genomen over uitbreiding van de twee huidige franchisewinkels. (Bron AM)

Even de geschiedenis. Ze vonden bij Zwitserleven de naam Zwitserleven zo mooi dat ze die merknaam ook zelf wilde gaan gebruiken. Tot dan toe was het een exclusieve merknaam voor assurantieadviseurs. Ze stalen als het ware hun eigen naam. Mijn gemopper hierover is op de weblog van Eduard de Wilde te vinden.

Het project lijkt nu flink mis te lopen. “We geloven in het concept. Maar als we het
groot gaan uitrollen, dan moet de formule wel goed zijn.“
Gezien de terugtrekkende beweging hebben we al snel het laatste van deze advieslounges gezien. Niet echt verwonderlijk dat het mis lijkt te gaan.

  • Er is een dieptepunt aan loyaliteit richting de verzekeringsbranche in een markt vol negatieve sentimenten over levensverzekeringen.
  • Er bestaat geen Zwitserschade dus je kunt bij hen alleen maar levensverzekeringen kopen en geen schadeverzekeringspolissen.
  • Maar bovenal is Zwitserleven een verzekeraar, een polisfabriek. Geen assurantieadviseur, dat is een andere tak van sport.

Marco Keim geeft en passsant ook nog eenvoudig de klanten de schuld die het niet snappen en deelt een trap uit tegen het provisiesysteem. Hij is blijkbaar flink boos dat het misloopt.

“U wordt in de lounge ontvangen in een ongedwongen en “relaxte” sfeer”. staat er op hun website. We mogen in ieder geval hopen dat ze er alleen verzekeringen blijven verkopen.