Gamen


Na ‘Fiets ‘m Erover!’ komt AnderZorg, de internetverzekeraar van Menzis, met twee nieuwe online spellen. Met het insturen van een eigen hotpix-foto is wederom een Johnny Loco-fiets te winnen. Een Xbox 360 premium is de inzet van de strijd met de ‘multi-player battle game’. (bron AnderZorg)Zorgverzekeringen zijn inmiddels het speelterrein geworden voor de snelle marketingjongens.
Kosten nog moeite worden gespaard om klanten aan te trekken. Reclamebudgetten van een paar miljoen euro stellen anno 2006 inmiddels niets meer voor.

Over de effectiviteit van marketingscampagnes rondom Zorgpolissen zal de komende maanden menig marketingmanager verantwoording moeten afleggen. Zo zijn bedrijven zoals Agis en Delta Lloyd/Ohra met flinke marketingbudgetten er niet in geslaagd extra klanten aan hen te binden.

Vooral deze twee verzekeraars hebben een flinke teruggang in het aantal verzekerden te verwerken gekregen. Agis ongeveer 500.000 verzekerden en Delta Lloyd globaal 60.000 klanten. Zij zullen het dus over een andere marketingboeg moeten gooien. We moeten het ergste vrezen.

Verzekeraars hebben tot nu toe gelukkig nog niet massaal de wereld van het gamen ontdekt.
Maar het zal niet lang meer duren voordat een World of Warcraft gamer de volgende reclametekst tijdens zijn spel zal zien:

“Bent u tijdens het gamen ook wel eens een “Leeroy” tegengekomen? Wij salvagen alles ftw met de spotgoedkope Aegon autoverzekering.”

Laat uw gamende buurjongen maar uitleggen wat er staat.