Rekenfoutje Nationale-Nederlanden

Foutje 1.
Nationale-Nederlanden heeft een klein probleempje; bij 500.000 polissen hebben ze een rekenfoutje gemaakt. Dat wisten ze 3 jaar geleden al. Er kan een paar euro’s tot 1500 euro verschil zitten in de offerte en de polis. Onhandig, maar ze gaan alles corrigeren en op eigen initiatief. Ze willen dat voor al die polissen oplossen in het 1e kwartaal 2006.

Onhandigheid 2.

Maar dan moet je iedereen inlichten en dan meldt de Directie dat “Wij hadden toen andere dingen aan ons hoofd……”. Oeps, wat een onhandige tekst, want zonder veel moeite kun je dat heel verkeerd opvatten. En die indruk is nergens voor nodig want ze hadden wel netjes de Nederlandse Bank en het AFM geinformeerd.

Blunder 3.
Waar denken ze bij Nationale-Nederlanden een website voor te hebben? Wanneer komt er een uitleg op de website te staan? En een kort interview met directeur Wijngaarden?

Onder nieuws staat momenteel “Nu onze tune als ringtone.”. Velen dagen later is er een persbericht geplaatst.

Wat dachten jullie van “Nu onze alarmbel als ringtone”?