Stelen als Raven

Onderzoek 1.
Nederlanders stelen als de raven van de verzekeraars. Uit een onderzoek van de verzekeraars blijkt dat er bijna twee keer zo veel wordt uitgekeerd op basis van valse claims dan tot nu toe werd aangenomen.

Onderzoek 2.
In een ander onderzoek gisteren bleek dat bijna driekwart van de verzekerden zich tevreden toonde over de afwikkeling van een schadeclaim.

Tja, dank je de koekkoek; natuurlijk is iedereen blij. Nooit klachten over de schadeclaim. Ook als mensen frauderen of majoreren (de schade groter maken dan ie in werkelijkheid is) wordt er namelijk soepeltjes uitgekeerd

Een ervaren schadebehandelaar van een verzekeraar heeft een goede neus voor fraude. Maar als de baas zegt: “vandaag handelen we 32 schadedossiers af”, dan heb je niets aan een goede neus. Dan helpt een korte pauze. Dan stuur je dus geen expert ter plekke maar handel je het dossier gewoon administratief af.
En de verzekeraar is blij; weinig loonkosten en lage onderzoekskosten.

In Engeland hebben ze deze werkwijze teruggedraaid en sturen ze nu op bijna elke schade weer een expert af.

Dat kunnen wij ook in Nederland. De criminaliteit loopt terug dus we hebben vast wel een paar goede rechercheurs over.
In Schiedam hebben ze er nog een paar die heel goed kunnen ondervragen.