Mobieltjes


Garantieverzekeringen voor mobiele telefoons geven een koper de mogelijkheid de garantieperiode te verlengen. Bij technische mankementen worden de reparatiekosten vergoed. Als het daarbij zou blijven, is er niets aan de hand. Maar diefstal, beroving, verlies, zakkenrollerij worden ook vaak meeverzekerd.

De ombudsman hamert met vaste regelmaat op de uitbreiding van deze verzekeringen. Ze zijn een voedingsbodem voor een hoop gelazer. Want bij schade willen verzekeraars natuurlijk nog wel eens moeilijk doen. Ziet u dat gozertje al staan bij de balie? “Ik ben em kwijt, mag ik ff geld voor een nieuw model.”

Door deze beloftes worden de garantieverzekeringen bij bosjes verkocht. En niet altijd op een altijd even fraaie wijze. Weinig kopers kennen immers de echte verzekeringsvoorwaarden.
Gewoon onderaan tekenen en dan komt alles goed. In een Computer Consument onderzoek wordt dat nog eens onderstreept.

Jammer dat Computer Consument het artikel afsluit met een makkelijke conclusie.
“Verzekeringen hebben nog steeds hetzelfde imago als de handel in tweedehands auto’s. De verkopers vertellen fraaie verhalen, maar de informatie op papier is alleen maar mooi en nooit volledig.”

Ze wilden blijkbaar een sappig slot.
Schoonmoeders zijn krengen en politici zijn zakkenvullers.
Wel een lekker overzichtelijke wereld.

Hierboven staat: “Verzekeraars willen wel eens moeilijk doen”.
Alleen Belgen kunnen daar zo’n mooi radiospotje over maken.