Zonneschijn

Eurolloyd stopt wegens gebrek aan belangstelling met de zonneschijnverzekering. De risico’s werden afgedekt bij de Lloyd’s of London. De regenverzekering blijft wel door de verzekeraar verkocht worden. De zonneschijnpolis is bedoeld voor bedrijven die in geval van tekort aan zonneschijn schade lijden.

Zelfs als je goed van vakantie bent uitgerust, blijf je hier met allerlei vragen zitten.
De regenverzekering verkoopt blijkbaar nog wel goed?
Waarom wordt de zonneschijnverzekering wel gestopt bij gebrek aan belangstelling? Terwijl de directeur van Eurolloyd naar eigen zeggen ook nog nooit een opruiming dode potvissen polis heeft verkocht. Want die potvispolis ligt nog vrolijk in de schappen.

Er moet dus iets ernstigs aan de hand zijn. Klimaatsverandering wellicht? Bij een sterk stijgend aantal zonne-uren zal de premiehoogte moeten gaan dalen; immers de kans op schade neemt af. Een lage premie, met dito winstmarges zijn nauwelijks meer interessant voor een verzekeringsmaatschappij.

Bij Eurolloyd geldt dus na deze zomer “na zonneschijn komt regen”.
Want veel zonneschijn en een dode potvis; dat is geen fris zaakje.