De rest is kolder

Brand New Day blijft de gemoederen bezig houden. De agressieve TV en radio  campagne om zichzelf als enige echte goedkope polisverkoper te presenteren is qua marketing prima geslaagd. Inhoudelijk is er wel een ietsiepietsie op af te dingen maar een kniesoor die daar op let.

Het begint met het gebruik van het woord “pensioen“. Een beetje sneu want ze verkopen alleen lijfrente en spaarvormen. Geen pensioen.

De vergelijkingen tussen rendementen met die “oude” verzekeringsmaatschappijen gaan ook op veel fronten scheef. Zo worden er producten met advieskosten vergeleken met producten zonder advieskosten. Goed gepresenteerde vergelijkingen tussen appels en peren. Maar details blijken voor de twee eigenaren Bagijn en Schaap minder interessant. “Het gaat bij onze klanten voor 99% om de prijs. De rest is kolder”.

Brand New Day gaat nu tot onze verrassing vanaf volgende week ook zaken doen via de onafhankelijke financiële intermediairs. Waar Brand New Day tot nu toe naast haar eigen website alleen met de Hypotheekshop werkte, zoekt het nu bredere samenwerking. Voor ons is die samenwerking niet nodig. Wij konden hun producten al adviseren en vergelijken voor onze relaties. Dat doen we gewoon op uurtarief. Daar is geen samenwerking (en beïnvloeding) voor nodig.

Update: Een technische discussie over de prijsstelling tussen Hans Fransen van de Leidsche Verzekeringen en Bas van Beusekom van BrandNewDay is hier op het AMWeb te vinden.